Forum
Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.
Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!
+1 pkt
Dodaj nowy wątek Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!
18.11.2017 16:32
Dzień dobry.
Mam kłopot z Fordem mondeo mk4. Problem polega na pojawiającym się błędzie P2263 w trakcie jazdy. Błąd pojawia się zarówno przy zimnym jak o ciepłym silniku przy przyspieszaniu jak i przy równej jeździe w przedziale obrotów ok 1700 2000. Sprawdzono kierownice zmiennej geometrii i pracują normalnie, nieszczelności nie ma, wymienione dwa zaworki podciśnienia na nowe, wymieniony czujnik kopiowania turbo. Mam zamówiony MAP sensor. Nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny. Oto odczyt z Forscana
===PCM DTC P2263:73-27===
Code: P2263 - Turbo / Super Charge Boost System Performance
Additional Fault Symptom:
- Actuator Stuck Closed
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Powertrain Control Module
Diagnostic Trouble Code details
Possible causes :
An electrical fault in the Turbocharger control circuit.
MAP sensor electrical failure.
Inspect connectors for signs of damage, water ingress, corrosion, etc.
If the code is set at idle renew the turbocharger. If the code is not set at idle investigate faults with the MAP.
===END PCM===
===ABS DTC U0401:68-8A===
Code: U0401 - Invalid Data Received From ECM/PCM
Additional Fault Symptom:
- Event Information
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is On for this DTC
Module: Anti-Lock Brake / Traction Control Module
===END ABS===
===BCMii DTC ===
Successful DTC reading, no error codes found
Module: Body Control Module
===END BCMii===
Prosiłbym o jakąkolwiek pomoc. Dziękuję i pozdrawiam.
19.11.2017 10:38
Proszę spróbować odczytać błędy innym testerem żeby go potwierdzić.
19.11.2017 14:05
Jaki tester Panie Łukaszu poleca? Wystarczy jeden? Czy dwa np. na Japonię (jak g-scan 2) i Europę?
20.11.2017 07:17
Wszystko zależy kto co robi ja mam Kts i Delphi.
21.11.2017 08:17
Błędy sprawdzałem również programem Scan Master i Torque i jest to samo
21.11.2017 08:19
Jaki ewentualnie program byłby najlepszy do odczytu błędów z forda?
21.11.2017 11:55
Serwisowka albo cos bardziej firmowego Kts, Delphi, Texa, Mega Macs
21.11.2017 20:15
Witam, a logi dynamiczne były robione? I czy tylko na silniku jest błąd czy też na innych układach? Przewody podciśnienia też ok? Miałem ostatnio podobny przypadek w Passacie 2.0 TDI B7. Okazało się, że w pokrywie zaworów była mikro nieszczelność i nie trzymało podciśnienia.
22.11.2017 21:43
Wraz z błędem P2263 pojawia się U0401 choć nie sądzę żeby ten drugi błąd spowodowany był układem esp. Po prostu w chwili złapania błędu pierwszego pojawia się kontrolka esp ale samego uszkodzenia esp nie ma. Myślę że to tylko informacyjnie się pokazuje. Nie ma kontroli Check Engine. Mam odczyt live data z forscana ale przeglądając go sekunda po sekundzie aż do wystąpienia błędu nie widać nic co byłoby odchyleniem od normy. Przewody podciśnienia są ok. Dziękuję za radę o pokrywie zaworów przyjrzę się temu. Mechanik zauważył w chwili odpalenia i przy szybkim przygazowaniu jakiś niewielki dymek jakby faktycznie nieszczelność gdzieś w okolicach kolektora wydechowego natomiast nie ma tam żadnego okopcenia nic i po chwili kiedy silnik pochodzi już tego nie widać.
23.11.2017 07:59
Może recyrkulacja miesza
23.11.2017 20:25
Faktycznie, sprawdziłby mi jeszcze EGR i jego chłodniczke. Zalecam pro-forma zdjąć i umyć z nagaru w środku
25.11.2017 21:37
EGR był czyszczony. Było trochę syfu i wyglądało jakby się przycinał ale został wyczyszczony i widać w odczycie parametrów że pracuje. Od razu po czyszczeniu EGR, przepustnicy i czujników w niej i wymianie czujnika na gruszce samochód wziąłem na test i daleko nie musiałem zajechać żeby pojawił się błąd. Czekam teraz na czujnik MAP sensor w przepustnicy, mam zamówiony w Fordzie. Po wymianie zobaczę czy coś się zmieniło. Zastanawia mnie jeszcze EGR. Może samo czyszczenie to jedno ale czy elekronicznie jest on sprawny? Zresztą to samo dotyczy innych czujników które odpowiadają za ciśnienie doładowania.
27.11.2017 07:59
Jaki tam masz silnik
27.11.2017 22:18
2.0 tdci 140KM DW10
28.11.2017 07:57
Sprawdź podciśnienie zasilające zawór regulacyjny podczas jazdy może jest za mały wydatek
09.03.2018 21:54
Problem rozwiązany. Zaworki podciśnieniowe do wymiany oba. podczas testu wskazówka na manometrze skakała jak szalona.
Dziękuję za cenne rady.
Teraz inny problem się pojawił błędy P0069, P0642 i przez chwilę P0341 ale ten ostatni dał się skasować a pozostałe nie i silnik nie odpala.
27.04.2018 23:16
Dobry artykuł. Oby więcej takich! Kto pyta nie błądzi ;)
26.05.2018 09:25
Witam Panie Marku o ktory drugi zaworek chodzi zlokalizowalem jeden po prawej stronie silnika kolo filtra ale nie wiem gdzie jest drugi. Mam identyczny problem w ford kuga.
13.07.2018 11:07
Witam Artur. Oba zaworki są obok siebie jeden steruje podciśnieniem turbo a drugi położeniem przepustnicy. Jednak muszę dopisać aktualizację. Otóż od wymiany minęły raptem dobre 3 msc a problem znowu się pojawił. Nie wierzę żeby w tak krótkim czasie oba zaworki znowu się zepsuły, chociaż po podpięciu wakuometru widać że ciśnienie skacze w krótkim zakresie. Myślę że przyczyna tkwi gdzieś indziej tzn coś psuje te zaworki. Pytanie co? Sprawdziłem ciśnienie od zasobnika i tam trzyma pełny 1bar ani drgnie. więc vakum pompa i sam zasobnik są szczelne.
06.10.2018 20:32
Turbina trafiła do regeneracji. Według mechanika (od fordów)przyczyną błędu mogą być zacinające się łopatki zmiennej geometrii. cdn.
11.10.2018 12:29
Jestem bardzo ciekaw finalu... Walcze z taka usterka od roku... Ponoc wykluczyli u mnie geometrie bo sztanga luzno chodzi... Inny sugeruje ze to geometria sie blokuje przy wyzszych temp....
04.11.2018 17:28
Witam. Samochód odebrany od mechanika. W trakcie regeneracji turbiny wymieniono koło kompresji, wyczyszczono zmienną geometrię oraz puszkę siłownika (gruszka) bo była uszkodzona (nieszczelna) i to pewnie ta gruszka powodowała ten błąd. W trakcie próby utrzymania podciśnienia niby wszystko wyglądało ok ale jak się okazało na specjalistycznym sprzęcie była nieszczelność. Sama geometria nie była podobno bardzo zabrudzona.
Zaloguj się , żeby dodać komentarz
Mogą Cię zainteresować:
10.01.2021
13.12.2020
10.11.2020
10.11.2020