Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek

Daniel Klewek

Mechanik
28.03.2016 10:47
Witam. Jaka jest wasza opinia na ten temat? Co preferowalibyście zrobić? Moje zdanie jest takie, zaślepić, wykasować ze sterownika i jeździć w miarę normalnym autem, a nie czymś pozorującym ekosamochód.

Jacek Jakimów Mechanik

28.03.2016 12:39
Założenia EGR są całkiem OK pod warunkiem że dbamy o silnik w najdrobniejszych szczegółach. Dbanie o filtry, olej, odpowiednie paliwo wydłuża bezawaryjną pracę systemu. Sprawny EGR poza dbaniem o ekologię, przyspiesza rozgrzewanie silnika, i poprawia ekonomie szczególnie w warunkach zimowych. Dotyczy to zarówno silników ZI jak i ZS. Tak więc gdy dokonujemy obsługi zgodnej z pewnymi wytycznymi to EGR nikomu nie wadzi, a zmniejsza ilość NOx w spalinach podczas jazdy bez użycia pełnej mocy. W przypadku aut wyczynowych, gdzie znikomy jest czas pracy w małym i średnim obciążeniu, dopuszczam możliwość zdemontowania EGR.

Adam Kamiński Mechanik

30.03.2016 09:33
Zdemontować. zaślepić, oszukać komputer i wio. To tak samo jakby ktoś tobie kazał zjadać swoje ekskrementy. Im czystsze i . chłodniejsze powietrze silnik dostaje tym lepiej. Dodatkowo po zdjęciu EGR nie powinien powstawać osad smarno-nagarowy w układzie dolotowym.

Łukasz Bogus Mechanik

31.03.2016 18:35
Nie wyrzucaj wystarczy jeździć normalnie w całym zakresie obrotów i nie powinno być żadnych problemów no i będzie miej palił :)
31.03.2016 22:13
W autach z euro5 nie można wykasować i zaślepić , bo nie przejdą badania technicznego.

Jacek Jakimów Mechanik

31.03.2016 23:21
Panie Ryszardzie... robie wiele aut z euro 5 i powiem tak, że nie do końca jest Pan przy prawdzie... Jest nie jeden silnik z euro 5 który nie posiada EGR, więc nie prawdą jest ze nie przejdzie badania, ale prawdą ze nie da sie usunąć... po prostu go tam nie ma...

Adam Kamiński Mechanik

01.04.2016 00:27
Ani razu na przeglądzie nikt nie sprawdzał mi składu spalin, , do tego jak jest auto zasilane LPG to nie ma z tym najmniejszego problemu.

Paweł Piątek Mechanik

26.04.2016 12:36
Jeżeli w fabryce to montowali to trzeba zostawić. To tak jakbyś się urodził i obciął sobie nogi bo buty trzeba kupować.

Marcin Borawski Mechanik

22.07.2016 22:20
Wyciąć wykasować ze stwrownika i mieć spokój a pozatym zaden diagnosta nie wykryje analizatorem ze jest ominięty egr chyba ze podłoczy kompa i podejży odczyty czy egr pracuje

Jacek Jakimów Mechanik

25.07.2016 19:23
Panie Marcinie... Każdy diagnostawykryje wyłączony EGR wykonując obowiązkowy test OBD przy przeglądzie... Mało który przestrzega tego przepisu, więc na start kierowca ma lekką przewagę. Do czasu gdy diagnosta wykona także obowiązkową analizę spalin.... Wystarczy wartość NOx inna niż 0 i po ptakach...

Michał Siudak Mechanik

26.07.2016 03:47
Każdy z panów ma swoją racje. Zaslepić czy naprawić, samochód jezdzi tak samo prawie. A koszty dla użytkownika w Polsce są spore przy naprawie i niskiej pensji więc większość zaslepia bo on już sprzedaje albo za niedługo bedzie albo przerośnie wartość samochodu, takie realia są. A diagnosta cała stacja kontroli pojazdów praktycznie w Polsce to farsa. Jak się ma znajomości to największy gruz przejdzie czasami nawet nie musi być na stacji a jak już jest to właściwie diagnosta skupia się wyłącznie na hamulcu ręcznym i zawieszeniu i światłach. W zasadzie to kontrola spalin, przestrzeganie jest praktycznie martwe u nas jak wiele innych praw które tylko są. samochód bez katalizatora, proszę zawsze przechodzi to jaka kontrola ja się pytam. Co drugi samochód po wyżej 5 lat go nie ma bo pierwsze co się dzieje jak handlarz kupi samochód to go wycina bo kasa jest z niego no chyba że jest na nim sonda to nie bo błędy będą. ogólnie lepiej jest naprawiać niż usuwać w końcu czemuś to służy. Warsztat też musi coś zarobić przecież.

Michał Siudak Mechanik

26.07.2016 03:50
Panie Jacku jeszcze się nie spotkałem żeby wykonywali taki test. Mało który wie w ogóle gdzie jest gniazdo

Dawid Gajek Mechanik

08.12.2016 12:00
Laguna II 1.9 DCI 120 KM zaślepiony egr - przejechała tak 120 tkm i dalej jeździ. Czy coś się zmieniło? Poprawiło? Nie jestem przekonany. Nie widzę różnicy.

Jacek Jakimów Mechanik

08.12.2016 12:39
Atmosfera zapewne już widzi różnicę Panie Dawidzie :)
Zaloguj się , żeby dodać komentarz