Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek
01.12.2017 11:42
Witam. Mam problem z drganiami na biegu jałowym karoseri, kierownicy i foteli. Obroty silnika są stałe. Został wymieniony komplet sprzęgła razem z dwumasą, wtryski sprawdzone. Jest takie wrażenie jak by silnik chodził "twardo" Samochód jest to volvo v40 1.9di 115km silnik Renault

Kamil Kusiński Mechanik

01.12.2017 12:27
Poduszki silnika skrzyni ok ?
01.12.2017 12:35
Tak zostały wymienione na nowe
01.12.2017 13:13
Może tak będzie szybciej jak napiszę co zrobiłem: Poduszki silnika i skrzyni wymieniłem na nowe, sprzęgiełko alternatora sprawdziłem poprzez sćiagnięcie paska wielorowkowego i odpalenia silnika bez osprzętu, bez zmian. Kompresja sprawdzona, jest super. Map sensor sprawdzony, przepływomierz nowy oryginał, czujnik wałka rozrządu nowy, rozrząd wymieniony kąplet. Jak auto odpalam i chodzi na ssaniu jest super, jak ssanie się wyłancza spadają minimalnie obroty i zaczyna drżeć całą karoserią i mam teraz pytanie może to być wina złego sterowania dawką paliwa lub komputera?

Łukasz Bogus Mechanik

01.12.2017 22:54
A tam pompa czy CR ?
02.12.2017 04:54
CR

Łukasz Bogus Mechanik

02.12.2017 08:57
To się nagle zrobiło?
02.12.2017 10:13
Tak a dokładniej po tygodniu od wymiany sprzegła z dwumasą.

Rafał Sawicki Kierowca

02.12.2017 13:28
Może ta dwumasa wadliwa albo montaż. Może ma to związek
02.12.2017 15:39
Dwumasa na 100% jest dobra. Zastanawiam sie czy to nie ma zwiazku z czujnikiem położenia wału korbowego. Na zimnym pali od strzała a na ciepłym musi zrobic obrót więcej. Może wiecie jak sprawdzic ten czujnik?
02.12.2017 23:28
Miałem juz przypadek, że nowa poduszka silnika była za twarda i silnik przenosił drgania na karoserie. Postawił bym na którąś poduszke albo na dwumas
03.12.2017 11:15
Z poduszkami kombinowałem i używane i nowe. Zostawiłem nowe. Dwumasa sprawna, wogule moge napisać o tej dwumasie historię ale wiekszość mechaników może sie obrazić. Ja dalej obstawiam złe sterowanie dawką paliwa ale to moja tylko teoria a niechce kasy wydawać w ciemno.

Łukasz Bogus Mechanik

03.12.2017 12:16
Sterowanie dawką odbywa się na podstawie mapy, jak nikt nie grzebał tam nie ma co się popsuć jest jeszcze kwestia adaptacji ale to zmiany są zawsze rozłożone w czasie. Skąd wiesz ze dwumasa na 100% dobra. Próbowałeś odpalić silnik z popuszczonymi śrubami od wszystkich trzech poduszek.
03.12.2017 13:26
W zeszłym roku zleciłem wymianę kompletu sprzęgła z dwumasu i po tygodniu od wymiany zaczęły się drgania i bicia na pedale sprzęgła, dwa tygodnie temu sam zajrzałem do tego sprzęgła i posypały się epitety. Sam się więc zabrałem za te sprzęgło i zostało zrobione według zaleceń Volvo. Miałem problem ze sterowaniem turbiny i zostały wymienione czujniki, map sensor, przepływomierz i jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu ale to z 3 lata temu, są to zamienniki oprócz przepływomierza. Nie próbowałem odpalać silnika z odkręconym i śrubami od poduszek i raczej tego nie zrobię bo mogę silnik i skrzynię sprowadzić do parteru ale po tej wymianie koła dwumasowego to wymienię na orginalne poduszki może masz rację z tymi poduchami.

Łukasz Bogus Mechanik

03.12.2017 19:31
Poluzuj tylko te śruby
12.01.2018 17:25
Witam ponownie. Wracam do tematu gdyz dalej mam problem z drganiami karoseri. Poluzowalem te sruby ale nic nie dalo. Zrobilem lichawa diagnostyke i pompa wysokiego cisnienia nie utrzymuje stalego cisnienia tylko raz wzrasta do 2600 barow raz maleje do nawet 2300 barow a co sie orientuje cisnienie powinno byc prawie stale 2500 i mam pytanie czy pompa paliwa wstepna moze tak bruzdzic? Czy poprostu pompa wtryskowa do regeneracj? (Przy wymianie filtra znalazlem mala ilosc opilkow)

Łukasz Bogus Mechanik

14.01.2018 22:20
Te ciśnienia to raczej powinny być bez jednego zera. Moim zdaniem jeżeli komputer nie widzi problemu z wahaniem ciśnienia które zawsze występuje w pewnym zakresie to jest ok zresztą problemy z utrzymaniem ciśnienia zazwyczaj powodują pływanie na wolnych obrotach a nie drgania. Tą dwumase i sprzęgło jak zakładałeś sam to założyłeś nowe ? tam jest samonastawne ?
15.01.2018 21:12
Te zera mozemy zostawic w spokoju (moge sie mylić), bardziej mnie martwi ze zapytales sie czy tu jest samonastawny dociak nie jestem w stani Ci odpowiedziec bo niewiem ale wiem ze jest nowe i po numeracji kodu zgadzalo sie z starym dociskiem. Kolo dwumasowe wstawilem stare regenerowane (po wymianie przez warsztat mialem sahs 'c a mialo byc orginal luk... Ale to dalsza historia)

Łukasz Bogus Mechanik

15.01.2018 22:39
Nie ma znaczenia czy luk czy sachs obydwaj producenci to górna półka oczywiście jeżeli przewidują zestawy do twojego modelu. W przypadku sprzęgieł samonastawnych powinieneś uzyć specjalnego narzędzie do ich montażu ale nie użycie go prędzej popsuje docisk niż dwumasę. Moim zdaniem regenerowane dwumasy to pic na wodę i jeżeli bym wiedział na początku że coś takiego włożyłeś do samochodu a teraz szukasz czemu drży to nawet bym nie podejmował dyskusji.

Łukasz Bogus Mechanik

16.01.2018 00:01
Proszę tego źle nie odebrać ale jeszcze się nie spotkałem z przypadkiem żeby taka dwumasa chodziła tak jak powinna.
22.01.2018 11:34
Czy regenerowany luk czy nowy sachs drgania sa dalej bez roznicy. Z regeneracja kol dwumasowych to tez slyszalem rozne opinie (zle) ale zaryzykowalem. Bede jechal na diagnostyke silnika moze faktycznie sie cos popierniczylo i silnik nierowno pracuje. A docisk mam zwykly nie samo nastawny. ;)

Łukasz Bogus Mechanik

23.01.2018 15:33
Sam jestem ciekaw wyników
05.02.2018 08:42
Diagnostyka zrobiona. Wszystkie parametry prawie ze ok oprocz "fuel flow" na biegu jalowym pokazywalo 4.4-4.8 mg/cp gdzie gosc powiedzial ze powinno byc w tym silniku 6mg/cp do tego opilki w filtrze paliwa a wiec pompa wysokiego cisnienia do regeneracji i czyszczenie ukladu paliwowego, i teraz moje pytanie drgania moga byc spowodowane zbyt mala ioscia paliwa na pompie ?
24.02.2018 14:57
Problem rozwiązany. Drgania powstawały od przytkanego katalizatora i dreszczyki od pompy wysokiego ciśnienia.

Tomasz Wroński Mechanik

24.02.2018 16:53
dzięki za wiadomość co było nie tak zawsze jakieś nowe doświadczenie :)

Łukasz Bogus Mechanik

26.02.2018 23:17
Dzięki za info:-)

Rafał Sawicki Kierowca

27.02.2018 09:59
Tego się nie spodziewałem
Zaloguj się , żeby dodać komentarz