Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek

Piotr Michalak

Mechanik
29.03.2016 18:44
mam taki problem posiadam skuter peugeot jet force 125 special edition przy wymianie klocków hamulcowych rozlożyłem tylni zacisk na polowy po skreceniu i wymianie klockow zapowietrzyl sie uklad próbowalem standardowymi sposobami odpowietrzyć uklad ale marne skutki nie mam pojęcia co zrobic dalej skuter posiada abs pompe abs tez odpowietrzalem hamulec wraca na pare hwil i mieknie dzwignia doszedłem do tego iż odpowietrzam pompe hamulca potem na zacisku dzwignia twardnieje ale nie tak jak powinno byc i po pewnym czasie to znaczy ok4 h całkowicie mieknie czy moze to byc nieszczelnosc zacisku? jeżeli tak to niech ktos powie czy jest możliwosc zakupu uszczelniacza lub jak to uszczelnic

Jacek Jakimów Mechanik

29.03.2016 20:20
odpowietrz metodą zasugerowaną poprzednio z węzykiem

Adam Kamiński Mechanik

30.03.2016 10:17
Jedyne uszczelnienie układu hamulcowego to wymiana przewodów hamulcowych, jeśli na nich cieknie, jeżeli na wejściach wężyków do zacisków to najlepiej uszczelnić to taśmą teflonową na gwint. Odpowietrza się na wyłączonym skuterze. Najpierw pompujesz z 20 razy aż bardzo twarda zrobi się dźwignia. Na odpowietrznik zakładasz wężyk i wkładasz jego drugą końcówkę do płynu hamulcowego. Odpowietrzasz naciskając dźwignię trzymając ja mocno (np. przez kolegę) w tym momencie odkręcasz odpowietrznik aż zejdzie dźwignia prawie do końca, zaznaczam prawie, jeśli zejdzie do końca, a twój znajomy lekko ją odpuści przy otwartym odpowietrzniku to ponownie je zapowietrzysz. Jak zeszła dźwignia zamykasz odpowietrznik, znowu pompujesz aż będzie bardzo twarda dźwignia i odkręcasz odpowietrznik naciskając dźwignię i tak do tego momentu aż będziesz miał twarde hamulce. Pamiętaj o dolewaniu płynu hamulcowego. Możesz łatwo sprawdzić czy masz zapowietrzone hamulce, czy nieszczelny układ. Jak hamulce robią ci się miękkie to np. 4 razy dynamicznie naciśnij i szybko puść manetkę i zobacz czy za 5 stwardnieje wyraźnie. Jeżeli tak to na 99% masz nieodpowietrzone, jeżeli nie masz gdzieś nieszczelność. Pozdrawiam

Piotr Michalak Mechanik

30.03.2016 16:42
niestety nie robi sie twarda dzwignia ponieważ jet zapowietrzona pompa wspomagania i pompa abs a chodzi mi o sam zacisk czy jest możliwość uszczelnienia zacisku bo rozkręcilem go na pol i wtedy sie zapowietrzył układ i tak teoretyzuje że może tam powstala nieszczelnośc

Adam Kamiński Mechanik

30.03.2016 21:39
Jak robisz tak jak ci napisałem to odpowietrzysz również pompę ABS. Na wyłączonym. Póki nie odłączysz przewodu hamulcowego to nie ma możliwości zapowietrzenia. Zacisku nie uszczelnisz, chyba że zrobisz regenerację i uszczelnienia tłoczka wymienisz. Jak nie możesz sobie poradzić to podjedź gdzieś chyba koło 30zł kosztuje odpowietrzenie. Podłączają taki fajny sprzęt.
Zaloguj się , żeby dodać komentarz