Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek

Konrad Szamocki

Mechanik
31.03.2016 22:15
Witam mam dziwny problem w moim citroenie c5 z 2003 roku. Otóż gdy go kupilem wystepowalo bicie straszne przy hamowaniu . Bicie wystepowalo na kierownicy oraz na caly msamochodzie. Wzialem sie za wymiene tarcz niestety z nizszej polki. Problem ustał. Po przejechaniu okoolo 1000 km porblem powrocil wiec myslalem ze tarcze sa po prostu slabe i wzialem z wyzszej polki a dokladnie Textara wraz z kompletem klockow. Problem oczywiscie ustal . MInęło 1200 km bicia jak takiego nie ma mocnego ale juz powoli przy hamowaniu zaczyna leciutko drgac kierownica . Jakby tego bylo malo bicie przy tych wszystrkich tarczach rowniez wystepowalo delkiatnei nie hamujac . Bicie wystepowalo przy roznych predkosciach od 70 czasami a czasami np. od 130 km\h. Problem jest na tyle dziwny ze raz biją a raz nie . Ma ktoś jakiś pomysł ? Gdy biją podczas jazdy analogicznie bijąmocniej podczas hamowania .... Czyżby piasty skrzywione ?

Jacek Jakimów Mechanik

31.03.2016 22:41
Mogłeś przy wymianie popełnić kilka szkolnych błędów, włącznie z nieoczyszczeniem powierzchni piasty, niedokręceniem wszystkich śrub dynamometrem, założeniem felgi w której są widoczne ślady korozji na płaszczyźnie przylegania, jak i niewłaściwie dokonałeś ułożenia nowych hamulców...

Kamil Kusiński Mechanik

31.03.2016 22:42
sprawdzić od podstaw wyważenie kół, zbieżność i luz na końcówkach drążków, drążkach... co do tarcz niektóre auta maja tylko zalecane tarcze danego producenta i te najlepiej kupować.

Adam Kamiński Mechanik

01.04.2016 00:29
Wymieniałeś przy okazji osprzęt hamulca ? W główniej mierze metalowe blaszki trzymające klocki ?

Konrad Szamocki Mechanik

01.04.2016 15:49
Nie ma ta mzadnych blaszek . Klocki byly nowe ale blaszki nie przychodzą tam żadne. Piasta byłą dokladnie oczyszczona :)
01.04.2016 21:19
Jak piasta nie ma luzu na łożysku , to sprawdzić bicie piasty max 0,02 mm . Jak wynik będzie pozytywny , zamontować tarcze ,dokręcić wszystkie śruby z odpowiednimi dystansami odpowiednim momentem i sprawdzić bicie tarczy max 0,06 mm. Jak wynik będzie pozytywny to problem może być z różną grubością tarczy a to zmierzyć to już dokładność tysięcznych mm na obwodzie tarczy mierzona w kilkunastu miejscach na obwodzie tarczy. W warunkach warsztatowych nie do zmierzenia moim zdaniem. jak piasta jest ok to można te nowe tarcze przetoczyć , wszystkie trzy płaszczyzny przy jednym mocowaniu tarczy na obrabiarce. Minimalne różnice w grubości tarczy zostaną zniwelowane .

Jan Haracz Kierowca

03.04.2016 22:16
Sprawdzić bicie piasty bo kiedyś mogło być spotkanie np. z krawężnikiem
04.04.2016 13:37
sprawdź jak hamuje tył na rolkach,miałem taki sam przypadek ,tarcze wytrzymywały 1000 czasem 10000 ,po 3 komplecie doszłam ze tył hamuje tak słabo ze przegrzewa przednie tarcze i się krzywią
Zaloguj się , żeby dodać komentarz