Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek
11.04.2016 08:57
Witam, mam problem z peugeotem 407 2.0 hdi z 2007 r. parę minut po odpaleniu silnika pojawia się biały dym z rury wydechowej po przejechaniu kilometra dymienie ustaje i nie ma już żadnych oznak. Dodam ze dzieje się to także w temperaturach dodatnich. Płyn chłodniczy jak i olej jest w normie, nie odczuwam spadku mocy szarpania ani nic tym podobnego, Samochód jest z filtrem FAP, Podczas diagnostyki komputerowej wyskakuje mi błąd ze jest podawane za dużo środka wspomagającego wypalanie FAP ale mechanicy mówią ze tak podobno maja francuzy i żeby się tym nie przejmować...... Spotkaliście się może z czymś takim? Proszę o sugestie i dziękuje z góry za pomoc

Łukasz Bogus Mechanik

11.04.2016 10:43
Ilość dodatku w dużej mierze jest uzależniona od tego jak często tankujesz i za ile każde otwarcie baku wiąże się z dodaniem dodatku który znacząco obniża temperaturę dopalenia się sadzy w filtrze z około 600 na około 400 stopni C. Jeżeli chodzi o dymienie proponuje zacząć od sprawdzenia świec a później wtryskiwaczy szczególnie jeśli po odpaleniu słyszalna jest nierówna praca silnika .

Jacek Jakimów Mechanik

11.04.2016 11:51
Jeśli jest to biały dym w zupełności bym się nim nie przejmował. przy tych temperaturach następuje jeszcze skroplenie pary wodnej w wydechu, pary będącej naturalnym skutkiem spalania paliwa, która podczas rozgrzewania układu wydechowego odparowuje i jest usuwana z wydechu. Martwiłbym się dopiero w przypadku nie znikania tego dymu po około km.... Co do dodatku... tankujemy do pelna i jedziemy do rezerwy, do pełna i do rezerwy...
11.04.2016 12:15
O dawkowaniu poprzez otwarcie baku wiem i dlatego tankuje zawsze do pełna. Co do świec gdy by były uszkodzone dym pojawiał by się natychmiast po odpaleniu silnika u mnie pojawia się po dłuższej chwili, nie ma szarpani a silnik pracuje równo nawet przy 10 st. mrozie , co więcej dym nie ma zapachu oleju napędowego, jest jak para wodna i pojawia się po takiej chwili jak by układ wydechowy się nagrzewał i skraplała się woda, tylko ze para wodna przy 9 st na plusie to chyba już dziwne a kopci jak benzyniak na mrozie. Ale posprawdzam świece i wtryski.

Jacek Jakimów Mechanik

11.04.2016 14:20
Zadać należy pytanie czy czajnik gotując wodę przy temperaturze pokojowej nie paruje???? 9 stopni to niska temperatura i niekiedy oddychając wytwarzamy już parę z ust... Bez stresu jednym słowem, tak ma być.

Łukasz Bogus Mechanik

12.04.2016 14:21
Możliwe jest też że gdzieś zbiera się olej gdy samochód stoi np . w interculerze lub w samej turbinie a później po uruchomieniu jest on spalany.
13.04.2016 10:23
Może to być spowodowane zatkana odmą ??
15.04.2016 20:03
Jakby palił olej to raczej nie zadymił by na biało

Łukasz Bogus Mechanik

15.04.2016 20:10
Teoretycznie tak, a Tobie to się nagle zrobiło?
15.04.2016 21:29
Odmę można na próbę odłączyć i pojeżdzić . Miałem przypadek w passacie który kopcił na wolnych obrotach i po pewnym czasie kopcenie zanikało . Po wymianie pokrywy zaworów problem zniknął.
18.04.2016 11:35
ja stawiam na chłodnice spalin przed egr powinna już w tym modelu być takie sa początkowe objawy
22.04.2016 11:28
Kupiłem samochód w październiku i wszystko było ok, spadła temperatura do ok 6/7 st. i zaczął kopcić na biało. Teraz rano jadąc do pracy gdy temperatura jest w granicach od 0 do 6 kopci. odpalam po pracy przy wyższej temperaturze i dymu nie uświadczę. Raczej kupiłem już samochód z tym problemem. Po majowym wekendzie zabieram się za rozrząd tak więc sprawce egr, odme. a jak nic to nie da to pozostaje jeździć i czekać... Dziękuje za porady. Jeśli znajdę przyczynę napisze co było powodem. Pozdrawiam
Zaloguj się , żeby dodać komentarz