Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek

Mariusz Lipiec

Mechanik
28.03.2018 16:21
Witam mam problem mianowicie chrysler sebring 2. 0 benzyna 2008r blad brak koleracja walu korbowego z walkiem rozrzadu blad p0016 jak zdjagnozowac przyczyne tego bledu i jak wykluczyc przestawiony rozrzad zepsute czujniki czy okablowanie
28.03.2018 20:03
Jak silnik odpala to rozrząd nie może być przestawiony . Nie znam tego silnika ale jak ma zmienne fazy rozrządu to bład może wynikać ze złej jego pracy. Sygnały z czujników łatwo sprawdzić oscyloskopem.

Mariusz Lipiec Mechanik

28.03.2018 20:33
Dzieki juz cos wiecej wiem czekam na wiecej odpowiedzi a w Radomiu nie wiedza co to oscyloskop bo pytalem o taki pomiar rozkladaja rece jak slysza chrysler i blad p0016 odrazu zmien rozrzad mowia

Mariusz Lipiec Mechanik

28.03.2018 20:36
Silnik odpala wszystko ok tylko jak zimny to szarpie po minucie jest juz ok

Rafał Sawicki Kierowca

29.03.2018 09:58
Nie pojechałbym do mechanika, który nie wie co to jest oscyloskop...

Andrzej Cichoń Mechanik

29.03.2018 20:55
Problem nie leży w tym, czy się widziało "na żywo" oscyloskop, tylko czy się wie jak wyglądajæ wzorcowe przebiegi z obydwu czujników.

Rafał Sawicki Kierowca

30.03.2018 12:05
Są testery diagnostyczne z oscyloskopem, które poprowadzą za rękę i powiedzą gdzie dokładnie się podpiąć i jakie są wartości wzorcowe. Choć ja też bym wolał jechać do praktyka a nie teoretyka.

Andrzej Cichoń Mechanik

30.03.2018 17:43
Nie ma znaczenia, czy oscyloskop jest częścią testera, czy samodzielnym urzædzenoiem. Nie widziałem jeszcze testera, który miałby w pamięci zapisane przebiegi wzorcowe dla prawidłowej synchronizacji rozrządu (nie mylić z przebiegami wzorcowymi dla danegovtypu czujnika). Jak wyrzuca błæd synchronizacji, to wyciągnięty łańcuch, przestawiony rozrząd lub nieprawidłowo działający układ zmiennych faz. Innych możliwości nie widzę.

Łukasz Bogus Mechanik

30.03.2018 19:39
Przecież w Radomiu siedzibę ma chyba jedna większych firm szkolących mechanikow BETIS

Dawid Średniawa Mechanik

18.04.2018 06:58
Ja bym sprawdzil czujniki czy dzialaja prawidlowo a jesli by dzialaly to znaczy ze rozrzad przestawiony I nie ma synchronizacji miedzy walkiem rorzadu a walem korbowym I wtedy nalezalo by sprawdzic rozrzad . Ustawic go na znakach fabrycznych I sprawdzic czy sie z nimi pokrywa
27.04.2018 23:03
Dobry artykuł. Oby więcej takich! Kto pyta nie błądzi ;)
Zaloguj się , żeby dodać komentarz