Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek

Paweł Mleczko

Mechanik
25.05.2018 22:28
Witam mam problem z trafikiem walczę już z nim trzy miesiące.Auto nie wkręca się na obroty w przedziale 1,6-2,2 obr/m,i w zakresie 2,5-3,5 obr/m raz ciągnie a raz nie do tego jeszcze w tym niższym przedziale trzęsie silnikiem i całą budą oraz kopci na czarno jak lokomotywa .Zwiedziłem pięć warsztatów w tym ASO Polmotor Szczecin pierwszy mechanik wymienił mi turbinę i czujnik podciśnieniowy sterujący gruszkę przy turbinie ,nic to nie dało. Następny mechanik wymienił egr rozruszał klapy za egrem staly na amen, i nic.Następny wymienił czujnik doładowania i wszystkie podciśnienia efekt bez zmian.W ASO stwierdzili że jest zmieniony sterownik i nie mogą odczytać błędów mam wymienić sterownik za 2500pln to wtedy oni stwierdzą co jest grane.dali mi nr vin sterownika który mam w aucie okazało się że jest od opla vivaro o takim samym silniku i tej samej mocy 146hp tylko rok starszy nr bosch i pozostałe numery są takie same jak powinny być w tym traficu. Zawiozłem go do v-tech szczecin tam wziął go na hamownię okazało się że zostało mu 129hp i 305Nm przy okazji sprawdził że w sofcie był wyłączony egr i ktoś już tam grzebał .Wgrał nową mapę. Parametry skoczyły do 151hp i 392Nm . Na wykresie powyżej 3000 obr było załamanie stwierdzili że to dpf więć zrobili z nim porządek wykres nieznacznie się podniósł .Trafic zaczął jeździć w miarę przyjemnie ale tylko powyżej 2,2 obr/m od dołu do 2,2 nie ma siły dam przykład żeby ruszyć np.energicznie na rondzie czy ze świateł to trzeba go wkręcić powyżej 2,2 i dopiero puścić sprzęgło co nie jest ani zdrowe dla niego ani komfortowe dla mnie,a pod górkę ruszyć to jest dramat i tak na każdym biegu poniżej 2,2obr /m nie ma siły się wkręcić do tego jeszcze silnik pracuje tak twardo aż trzęsie budą.Dziś wracałem z gór zrobiłem 700km i jak to w górach raz z górki raz pod górkę zaobserwowałem że jak pod górę silnik ma maksymalne obciążenie to jest taki efekt jakby zabierało mu moc ciągnie i nagle jest taka dziura jakby mu rozłączało turbo albo brakowało paliwa. Najlepsze jest to że nie ma żadnych błędów i to na różnych testerach. Pomóżcie !!! bo jestem już lżejszy o 10000pln za te wszystkie naprawy i mam ochotę wrzucić go do Odry.Może znacie jakiś warsztat który go naprawi.Pozdrawiam Paweł

Łukasz Bogus Mechanik

27.05.2018 20:32
Wygląda na problem z regulacją turbiny lub przepływomierzem. Awaria wystąpiła nagle czy stopniowo ?

Paweł Mleczko Mechanik

28.05.2018 17:52
trudno powiedzieć jak go kupiłem to już miał ten problem z tym wkręcaniem się na obroty. a jeżeli chodzi o ten ostatni spadek mocy to stało się nagle.byłem sprawdzić błędy to jakiś był ale nie można było go odczytać na dwóch testerach.skasowanie nic nie zmieniło.jest też taki objaw na biegu jałowym raz turbiny nie słychać że pracuje a raz świszczy w nienaturalny sposób tak jakby raz działała raz nie.

Adam Komisarczuk Kierowca

29.05.2018 07:27
Może są gdzieś nieszczelności turbina - interkuler
Zaloguj się , żeby dodać komentarz