Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek

Marek Pinkowski

Kierowca
04.10.2018 20:00
Witam wszystkich i pozdrawiam. Mam na imię Marek i jestem z Białegostoku. W 2016 roku kupiłem auto Fiata z francuskim silnikiem , wstawiłem Lpg i jeździł ,aż miło. Czas przeszły , bo pompa paliwa przestała działać , więc wymiana. Mechanik , którego nazywam oszustem zamiast kompletnej pompy , jaką chciałem , wymienił mi wkład , nie dał żadnej gwarancji , a pieniądze skasował jak za pompę. ' I po tej czynności , może też zbieg okoliczności , ale wyjechałem z chceckiem. Auto traciło obroty , falowało. Objawy na Pb i Lpg. Wiyty u kolejnych mechaników , diagnostyka i każdy sugerował ,że przepustnica , przynajmniej tak pokazywało. Wczoraj kupiłem przepustnicę , adaptacja i przejechałem 10 km!!!!!!!!!!!i to samo. Dziś już nie dojechałem do pracy , bo auto mi gasło , szarpało 20 km moc i w końcu STOP.!! Totalna załamka , bo tak jeżdżę od lipca. Przed wymianą każdy dojazd do świateł , skrzyżowania , gdy spadały obroty kończył się trybem awaryjnym.Gasiłem odpalałem i dalej jechałem. Wizyty w serwisach kosztowne , ale dla mnie.Płacę , a auto nie jeździ. Może ktoś coś zasugeruje , podpowie gdzie znaleźć dobrego mechanika , bo w Białymstoku TAKICH , jak narazie nie znalazłem. Naprawdę fajne auto , pakowne , przydatne do moje pasji PSZCZÓŁ. A niestety , przez niewiedzę , nieudolność mechaników , narazie stoi w garażu.Pozdrawiam Marek

Marek Pinkowski Kierowca

11.10.2018 19:00
Hm , myślałem ,że może tutaj znajdę , jakąś podpowiedź , sugestię co mogę zrobić , może ktoś by to zrobił.Ale tylu mechaników i żadnej podpowiedzi?? Ale , już się nie dziwię , wizyta u 7 przekonała mnie ,że fachowcy , jak mają do czynienia z ewentualna elektroniką , nie mają o tym pojęcia. A klocki i tarcze , to jedną ręką wymieniają. Cóż , samo życie

Rafał Sawicki Kierowca

12.10.2018 16:40
Układ zapłonowy sprawdzony? Cewki? Przez internet nikt nie naprawi samochodu. Może Pan pojechać do dobrego elektronika, który ma porządny sprzęt i doświadczenie. Na pewno w Białymstoku taki się znajdzie. Fakt faktem nie wszyscy mechanicy mają odpowiedni sprzęt i się stale doszkalają. Ale sytuacja chyba nie jest, aż tak tragiczna. Trzeba jeździć do renomowanych mechaników z trudniejszymi tematami.

Marek Pinkowski Kierowca

12.10.2018 20:30
O dzięki za odpowiedź , bo właśnie szukam takich fachowców w Białymstoku , ale chyba jest z tym problem.Do wymiany połowy auta , jak najbardziej , grzebanie w elektronice , to dla nie których temat TABU.!! Bo po co ? . Całe życie wymienia części , niezła przebitka i da się żyć.A elektronika , to dla pasjonaty , nie amatora. https://www.youtube.com/watch?v=gNrNksSFJg0 Ten kolega by pewnie poradził sobie , ale gdzie go znaleźć ???

Marek Pinkowski Kierowca

01.11.2018 11:33
Dodam , że już 8 mechanik wymiękł przy moim aucie.Tym razem bardzo chwalony elektronik .Radość po naprawie 2 tygodniowej , tyle auto było w jego warsztacie trwala niecałe 5 km.Check engine , objawy te same i wielka złość. Patałachy bez żadnej wiedzy biorące się za naprawę auta??? jest ktoś zdolny i ambitny ,żeby poradzić sobie z moim autem??Tylu mechaników na forum , może jeden się znajdzie.???

Łukasz Bogus Mechanik

01.11.2018 17:35
Jaki błąd ?

Marek Pinkowski Kierowca

01.11.2018 18:37
W pierwszym poście opisałem co się dzieje z autem. Ostatnia diagnostyka , gdzie gość stwierdził , że albo sterownik , lub przewody. Naprawiał?? 2 tygodnie , a może tylko stało auto u niego??Wczoraj odbierając auto , powiedział ,ze coś było w sterowniku , ponoć Magnetti Marelli tak mają , ale ma jeździć. 5km zweryfikowało , że niestety NIE JEŹDZI. Wróciłem i zostawiłem auto , jak w wyżej u 8 mechanika. A takie były błędy na diagnostyce : P1153- zawór sterowania przepustnicy , ogranicznik dolny P1621 - Uszkodzenie sterownika ECU usterka wewnętrzna P0121 - Czujnik położenia przepustnicy/ czujnik położenia pedału P2101- Przepustnica elektryczna ; regulacja położenia klapy P1161 - Położenie przepustnicy -zezwolenie.

Łukasz Bogus Mechanik

03.11.2018 12:45
Przepustnica, sterownik, zasilanie sterownika, masy sterownika, instalacja oporność, instalacja zwarcie między kablami, zwarcie do plusa , zwarcie do masy , problem z samymi wtyczkami przy sterowniku lub przepustnicy, zły tłumaczenie błędu i np. chodzi o pedał gazu, jakiś inny czujnik lub nastawnik jest zasilany z tego samego miejsca co przepustnica i on powoduje problem który się tak objawia. Więcej rzeczy nie przychodzi mi do głowy generalnie żmudna i napewno kosztowna robota ale raczej do ogarnięcia.

Marek Pinkowski Kierowca

03.11.2018 20:10
Witam. Problemów z fiacikiem ciąg dalszy. Kolejny , tym razem elektronik wymiękł. Trzymał 2 tygodnie auto , niby coś było z przewodami , sterownikiem. Kasuje 150 zł, wyjeżdżam z warsztatu , radość , checka nie ma , a po 5 km JEST, ten sam żółty wkur..............cy znaczek na tablicy!!!! Powrót , kolejne dwa dni i zabieram auto. Jadę 10 km , znowu chcek , później sam ginie i po 70 km myślę , że mam NAPRAWIONE auto, bo NIC NIE ŚWIECI :mrgreen: . Nie , tak nie jest :!: . Pojawia się znowu w drodze i auto , do 9 !!!!!!!!!!!!!!!mechanika. O ile poprzedni sugerowali elektrykę, ten stwierdza ,ze to zupełnie co innego , bo problem może być z popychaczami , podpieraniem zaworów ????Zapytał , czy regulowałem zawory????Ja nie , a może nikt tego w tym aucie i silniku nie robił?? Możliwa taka opcja , jak regulacja zaworów w aucie na Pb ? Jestem dobity tymi problemami i sposobem napraw i chyba to ostatni mechanik i auto pójdzie niesprawne na Olx P.s A znasz kogoś , kto jest chętny do ogarnięcie tej żmudnej i kosztownej roboty???

Łukasz Bogus Mechanik

03.11.2018 22:10
Z twoich terenów to nie.

Marek Pinkowski Kierowca

04.11.2018 09:31
A czy w moim aucie są hydrauliczne popychacze , czy też należy regulować luz zaworów.Kolega mi pisał ,że w tym aucie i silniku są popychacze hydrauliczne i luz jest kasowany sam.I opinia ,że kolejny magik chce naciągnąć na dość poważne koszty?Możesz coś podpowiedzieć?? P.s I gratulacje!!!! http://www.eprzewoznik.pl/aktualnosci-przewoznikow-firmy/final-vi-ogolnopolskich-mistrzostw-mechanikow/ Bo pewnie Ty jesteś tym mistrzem i miło ,że choć cokolwiek chcesz doradzić.

Marek Pinkowski Kierowca

04.11.2018 09:32
Łukasz , a czy te komunikaty na diagnostyce wcześniej , mogą być przyczyną checka , a powodem są źle ustawione luzy popychaczy???

Łukasz Bogus Mechanik

05.11.2018 19:53
:) jeżeli są hydrauliczne popychacze to w większości przypadków nie ustawia się luzu zaworów jeśli podasz kod silnika to mogę sprawdzić czy u ciebie trzeba regulować. Błędy o których pisałeś mogą powodować zapalenie się kontrolki silnika. Ja osobiscie nie słyszałem o przypadku żeby źle ustawiony luz zaworowy powodował pojawienie się błędów z przepustnicą.

Marek Pinkowski Kierowca

06.11.2018 20:01
Wizyta u mechanik diagnoza po zdjęciu pokrywy ,że podparte popychacze.Minimalnie , ale podparte. I jego diagnoza , ze to przyczyna checka??? Powiem ,ze głupieję przez te diagnozy. Mówił ,ze nie da rady ręką ruszyć popychacza.?? Co proponuje??? Sam już nie wiem gdzie szukać pomocy.

Marek Pinkowski Kierowca

06.11.2018 20:02
A podparte zawory , mogą być przyczyną checka>?

Łukasz Bogus Mechanik

08.11.2018 20:30
Jeśli zawory są uchylone powinno nie być ciśnienia sprężania albo przynajmniej mniejsze.

Marek Pinkowski Kierowca

09.11.2018 19:40
Witaj Łukasz. Powiem tak.Porażka , kompletna porażka. 11!!!Fachowiec nie ogarnął mego fiacika. Rakiety naprawiają , a takiego zdechłego autka NIE POTRAFI NIKT.No przynajmniej z tych na których trafiłem!! Żałosne! Diagnostyka pokazała wysokie ciśnienie w kolektorze dolotowym, sensor Ma.Był zmieniany na starej przepustnicy. Dziś , przez checka , mało nie wpakowałem się pod Tira.Oj przeraziłem się i zrezygnuję z jazdy i 12 mechanika!! Ciśnienie po odpaleniu w kolektorze wynosi ponad 1080? a ma być 350??

Łukasz Bogus Mechanik

09.11.2018 23:54
A to jest turbo czy wolnossący bo jak wolnossący to zazwyczaj na wolnych jest około 350- 400 mbar ciśnienia bezwzględnego ale żeby było to drugie to silnik chyba musiałby nie pracować bo nawet przy całkowicie otwartej przepustnicy jest raczej niższe, więc albo tester źle odczytuje wartość albo jest rzeczywiście jakiś problem z odczytem tego parametru. Myślę że problem z tym czujnikiem mógłby powodować pojawienie się błędów o których pisałeś.

Marek Pinkowski Kierowca

21.11.2018 20:39
Witaj Łukasz , wreszcie ulga!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zawiozłem auto 80 km od Białegostoku do Zambrowa , do pana Daniela i mam , ma zrobione. Coś było ze sterownikiem .400 zł , jaka ulga. A tu 11!!! SZPECÓW WYMIENIACZY , nie dawało rady.Ale teraz coś na zimnym po odpaleniu trzęsie autem i chyba to kolejny powód , by wystawić je na olx ha ha.Pozdrawiam

Marek Pinkowski Kierowca

21.11.2018 20:39
Silnik mój wolnossący, tak myślę. Francuski od cytrynki 2.0 136 km
Zaloguj się , żeby dodać komentarz