Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek

Jack

Kierowca
12.12.2018 18:03
Mazda 3 1.6 diesel (y6), 5 lat, przebieg 110.000km. Pierwsze oznaki ze sprzeglo do wymiany. Zadnych oznak za kolo dwumasowe rowniez do wymiany. Ta sama robota ale kolo masowe to dosc droga czesc. Pytanie czy wymienic sprzeglo i dwumas za jednym razem, czy tylko sprzeglo i miec nadzieje za dwumas wytrzma nastepne powiedzmy 90.000km do nastepnej wymiany sprzegla. Pisze ze 90.000 gdyz czesci zamienne nawet tego samego producenta co na pierwszy montaz nie sa tej samej jakosci co montowane w fabryce.

Rafał Sawicki Kierowca

12.12.2018 19:12
Byłem miesiąc temu na szkoleniu jednego z większych producentów sprzegieł na pierwszy montaż i after market. Zapierał się, że ich sprzęgła na after market to dokładnie te same sprzęgła. Krótszy okres żywotności tłumaczył tym, że inne podzespoły są już zużyte, przez co powstają np. wibracje. Twierdził też, że jeśli dwumasa nie daje oznak zużycia, nie jesteśmy w stanie stwierdzić w jakim stopniu jest zużyta, żadne mierzenie luzów nie da nam obrazu zużycia.

Jack Kierowca

12.12.2018 19:35
Moje wieloletnie doswiadczenie jako uzytkownika wskazuje cos innego. Klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe firm Textar, ATE, TRW urzywane na pierwszy montaz wytrzymuja znacznie dluzsze przebiegi niz kupowane jako zamienniki. Nie ma nic wspolnego z innymi podzespolami. Zawsze wymieniam komplet klocki plus tarcze. W mojej Mazdzie jezdze na fabrycznych klockach przez 5 lat 110.000km. Bez szans dla OME

Rafał Sawicki Kierowca

12.12.2018 21:35
Nie miałem okazji być właścicielem nowego samochodu, dlatego zaznaczyłem, że są to słowa przedstawiciela jednej firmy produkującej głównie sprzęgła i wycieraczki do szyb ;)

Kamil Kusiński Mechanik

13.12.2018 07:21
Powiem tak sprzeglo i dwumas sa elementami scisle wspolpracujacymi. Zazwyczaj jest zalecenie wymiany kompletu poniewaz nastepuje mniejsze zuzycie czesci. Dlatego jest duze prawdopodobienstwo ze jesli wymienisz samo sprzeglo zuzyta dwumasa szybciej je wykonczy i na odwrot. Dwumasy teraz duzo stanialy wiec przy jednej robocie lepiej wymienic odrazu dwumas niz potem placic drugi raz za robote i wymieniac dwumas

Jack Kierowca

13.12.2018 20:56
Tak tez zamierzam zrobic. Wymiana sprzegla, dwu mas, lozysko,sruby montazowe i olej w skrzyni biegow.

Kamil Kusiński Mechanik

14.12.2018 06:41
Oleju to raczej nie trzeba ;d heh

Jack Kierowca

14.12.2018 09:09
Olej wg producenta auta jest lifetime, ale jest go tylko 1.7l a wiec wydatek nie za wielki. Podobnie mialem w poprzednim aucie i po wymianie skrzynia pracowala lepiej. Oczywiscie lejemy olej zalecany przez producenta.
24.12.2018 14:57
Szkoda ,że to Mazda bo można by malać TOTALA

Jack Kierowca

25.12.2018 20:34
Mozna uzywac total jezeli spelnia wymagania specyfikacji producenta
28.04.2019 10:51
części na pierwszy montaż są dużo lepszej jakości a przy wymianie sprzęgła zalecam wymienić kpl
Zaloguj się , żeby dodać komentarz