Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek

Krzysztof Watrak

Mechanik
31.12.2018 00:09
Witam Chcę poddać temat konsultacji na forum zanim podejmę kolejny wydatek. Skrzynia jakieś 40tyś temu uległa awarii, kosz sprzęgła A (normalne- kupiony cały kompletny w serwisie), kolega mi pomagał w naprawie i on generalnie ją rozbierał. Wymieniając kosz nie założył łożyska igiełkowego pomiędzy koszem A a zabierakiem w wyniku czego po pewnym czasie przecięło o-ring uszczelniający sprzęgło A z B i skrzynia przechodziła w tryb awaryjny jak była gorąca i błąd związany z uszkodzeniem kosza A. Przejeździłem tak trochę nie wiedząc co jest i wymieniłem komputer sterujący, płytę sterującą drugą kupiłem i to samo, wysłałem jedną do regeneracji i dalej to samo, więc ją sam rozebrałem. założyłem brakujące łożysko plus nowy o-ring ale skrzynia nie pracowała jak powinna. Przeciągała na biegach, po ujęciu gazu i zaraz dodaniu obroty silnika wzrastały i zaraz spadały o około 300-400 obrotów. Skrzynia zaczęła szarpać przy zwalnianiu ale przy przyśpieszaniu wszystko jak najlepiej działo. Zaczęły się pojawiać błędy 17125 (zamknięte sprzęgło-brak transmisji zasilania) oraz 17114 (monitorowanie sprzęgła/złe proporcje). A jako że jestem mechanikiem i po tym co mi pokazał kolega że nie ma się czego bać , skrzynia trafiła na stół. Cała rozmontowana, sprawdzona wg informacji naprawczych ZF, wszystko w normie. Zmontowana ponownie. I dalej problem jest.Wymienione: Konwerter(regenerowany przez firmę getriebe-schwan(niemcy) płyta sterująca (jedna regenerowana przez midparts druga przez getriebe-schwan) zestaw uszczelniaczy tarcze na sprzęgłach i hamulcach Co się dzieje: zarówno przed naprawą jak i po (teraz to tragedia) auto przy niskiej prędkości zaczęło przyhamowywać, jadąc około 20-25 km/h pojawia się gwałtowne przyhamowanie i po chwili znika, z dwa-trzy razy się tak pojawi i skrzynia przechodzi w tryb awaryjny (5 bieg i błędy 17125 i 17114) oraz przy minus około 5 stopni przez chwilę po starcie konwerter nie przenosi napędu, silnik na około 2800 obrotów i dopiero zaczyna jechać, po chwili jest normalnie i do około 28 stopni kiedy to już się zaczynają dziać szopki przy drugim biegu w niskim zakresie obrotów. Nie sprawdziłem pompy oleju(moje przeoczenie i głupota) Czy jest to możliwe że pompa oleju nie daje odpowiedniego ciśnienia? :?: Proszę o poradę, zrobiłem już 2 skrzynie 5hp24A, 5 skrzyń GM 5L 40E z BMW, VWAG4095, Mercedes 722.6 i wszystkie działają tylko z moją mam takie problemy. To co zrobiłem przy niej to już tylko pozostaje wymiana pompy. Gdzieś w necie wyczytałem że typowym problemem tych skrzyń jest sprzęgło A i pompa oleju. Proszę o poradę Krzysiek

Robert Janowski Kierowca

27.05.2019 20:21
Nie pomogę ci bo się na tym nie znam. Ale szukam zregenerowanej płyty sterującej do takiej skrzyni, a z twojego opisu wynika że możesz mieć jedną na zbyciu? Robert
Zaloguj się , żeby dodać komentarz