Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek

Jacek Jakimów

Mechanik
30.04.2016 07:28
Sorry, ale jak pytania mają mieć taki związek z rzeczywistością to ja dziękuję.... Pierwsze Temperatura samozapłonu jest zależna od kilku warunków, ale jedno jest pewne przy temperaturach poniżej 600 stopni Celsjusza w cylindrze - diesel nie zapali. Jak się mają do tego odpowiedzi, a tym bardziej prawidłowej ...... bez pytań.... Uszkodzenie świecy żarowej z braku zasilania..... Średnio rozgarnięty 3 latek wie ze nie wpinając odkurzacza do gniazdka nie wywołamy jego pracy, a tym bardziej jego uszkodzenia..... Więc ja proszę organizatorów jako profesjonalista.... POSTARAJCIE SIĘ DBAĆ O WIEDZĘ PISZĄCYCH quizy... bo prędzej zbyt niskie ciśnienie wtrysku i lejący wtrysk stopi świece niż uszkodzi świece brak zasilania... A teraz najlepsze... załóżmy ze silnik jest odpalany dziennie 4 razy... 4 x 350 dni w roku to daje 1400 cykli uruchomieniowych w roku czyli 10000 cykli uzyskamy po 7 latach....... Jeszcze nie widziałem świec które wytrzymały 7 lat w aucie... Haczyk tkwi w tym ze w roku mamy zimę mniej więcej od października do lutego i tylko wtedy świece pracują.... W każdym innym przypadku one tylko są zamontowane..... więc z pełną premedytacją można stwierdzić ze prawidłowa odpowiedź będzie oscylować w okolicach 2 tys....

Rafał Sawicki Kierowca

30.04.2016 20:06
Przypomnisz Jacku jakie były możliwe odpowiedzi do zaznaczenia?
30.04.2016 22:22
Jacku autor pytania musiał odpalać częściej i miał zamontowane super świece bo wytrzymały 15tyś odpaleń :))

Jacek Jakimów Mechanik

01.05.2016 09:05
Panie Ryszardzie, na pewno odpalał chłop częściej..... tylko zastanawia mnie co, bo raczej nie silnik......

Team Total Mechanik

02.05.2016 14:11
Jacku, prosimy Cię o przesłanie odnośników do literatury technicznej potwierdzającej Twoją wypowiedź w sprawie żywotności świec.

Jacek Jakimów Mechanik

02.05.2016 19:06
Ja wam powiem tak, ze chciałbym zobaczyć literaturę w której ktokolwiek stwierdził że 15 tysięcy cykli to średni czas pracy.... Czas pracy nie liczy się w cyklach jak zapytaliście w quizie a w godzinach efektywnego grzania zależnego od aktualnych warunków pogodowych. Nowe świece w systemie 3 stopniowego grzania grzeją nawet 3 minuty a najkrótszy czas włączenia to 2 s. Nie zmienia to faktu że maksymalny czas pracy zależny jest od obciążenia termicznego elementu grzejnego zależny jest od poszczególnych czasów żarzenia świecy - przy czym ceramiczne są odporniejsze na długie cykle - a nie od ogólnej ilości cykli ustalonej przez jakiegoś amatora kwaśnych jabłek na 15 tysięcy cykli.... 3 latek by się pokapował że coś jest nie halo bo marne szanse żeby auto odpalić zimne tyle razy nawet w 50 lat. A na takiej Syberii np: świec nie wymieniają bo podczas jednego miesiąca poszłyby ze 3 komplety... Palą na wycior.... Ważniejsze -pomijając temat samych świec- jest to że chłop piszący te pytania nie ma pojęcia o silniku diesel, nie mówiąc już o równaniu Clausiusa-Clapeyrona wyznaczając jako prawidłową tak niską temperaturę niezbędną do zapalenia gnoju w cylindrze... Ba temperatura którą wybrał ziomek jest temperaturą przy której ON destyluje, czyli wytwarza pary, więc posiada jeszcze ciekły stan. Na sam koniec należy spytać Jegomościa czy spał na fizyce, bo każdy średnio kumaty gimnazjalista wie że by dokonać przepalenia obwodu elektrycznego należy przyłożyć doń prąd o zbyt wysokim natężeniu, a każdy problem z brakiem zasilania z zasady uniemożliwia przepalenie świec. Co innego gdy zasilanie podpinamy na stałe - czas zgaśnięcia świec będzie krótki- się przegrzeją. Na sam koniec by uciąć ewentualne tłumaczenie które już kiedyś słyszałem od pewnego oszołoma... KAŻDY brudny, chwiejny styk, czy też słaby styk powoduje wytworzenie oporności i ciepła.... Ciepło upali połączenie - co stanowi częsty problem w sterowniku świec w BMW, natomiast oporność zmniejszy natężenie prądu zgodnie z prawem OHMA i zasadą że przez wszystkie oporniki w połączeniu szeregowym przepływa ten sam prąd. Prąd którego wartość wyliczamy ze wzoru I = U/ R gdzie R to suma oporów wszystkich oporników w układzie szeregowym... Abstrahując od tego wykładu Ziomek z taką wiedzą nie mógłby na moim warsztacie zrobić klientowi kawy... bo strach... a co dopiero naprawiać auta...

Jacek Jakimów Mechanik

07.05.2016 21:03
Nowy test 5/5 i chyba kto inny pisał?? :>

Team Total Mechanik

10.05.2016 17:21
Jacku, pytania pisała ta sama osoba. Jeden z wiodących producentów świec żarowych na świecie w swojej literaturze technicznej wytrzymałość świec żarowych ceramicznych określa następującym zdaniem: […] w przypadku świec żarowych ceramicznych ich wytrzymałość odpowiada żywotności silnika. Ale ma na to wpływ szereg czynników: – rodzaj wtrysku: pośredni, bezpośredni, bezpośredni o niskim stopniu sprężania, – tendencja silnika do dużej emisji sadzy, – przebieg, – jakość serwisowania, – ustawienie strumienia paliwa w rozpylaczu. Cykl świecy żarowej to nie tylko rozruch zimnego silnika, lecz także wiele czynników (takich jak niskiej jakości paliwo), które podczas jazdy zmuszają świecę żarową do uruchomiania i rozgrzania komory spalania lub poprawienia jakości spalania. W nowoczesnych silnikach producenci określają wytrzymałość, jakiej oczekują od części, ponieważ podczas odpalenia silnika rozgrzanie komory w celu uruchomienia to tylko jeden z trzech cykli przy tym samym uruchomieniu. Świece żarowe ceramiczne również działają przy rozgrzanych silnikach w celu podniesienia temperatury spalania. Osiągają temperaturę dochodząca do 1300°C, a czas nagrzania najnowocześniejszych świec do temperatury 1000°C to zaledwie dwie sekundy. Technologia jest bardzo rozwinięta w porównaniu do świec metalowych lub wyprodukowanych ze stopu niklu, chromu, żelaza. Era świec spiralnych pomału jest wypierana przez nowocześniejsze rozwiązania, które są bardziej trwałe i pewne.

Jacek Jakimów Mechanik

17.05.2016 14:12
Może ten ziomek się zastanowić nad jedną sprawą skoro : w przypadku świec żarowych ceramicznych ich wytrzymałość odpowiada żywotności silnika. Ale ma na to wpływ szereg czynników: – rodzaj wtrysku: pośredni, bezpośredni, bezpośredni o niskim stopniu sprężania, – tendencja silnika do dużej emisji sadzy, – przebieg, – jakość serwisowania, – ustawienie strumienia paliwa w rozpylaczu. to jakim cudem ktoś określił ilość cykli na 15 tys gdy ten sam amator napisał: Cykl świecy żarowej to nie tylko rozruch zimnego silnika, lecz także wiele czynników (takich jak niskiej jakości paliwo), które podczas jazdy zmuszają świecę żarową do uruchomiania i rozgrzania komory spalania lub poprawienia jakości spalania. W nowoczesnych silnikach producenci określają wytrzymałość, jakiej oczekują od części, ponieważ podczas odpalenia silnika rozgrzanie komory w celu uruchomienia to tylko jeden z trzech cykli przy tym samym uruchomieniu. Świece żarowe ceramiczne również działają przy rozgrzanych silnikach w celu podniesienia temperatury spalania. Osiągają temperaturę dochodząca do 1300°C, a czas nagrzania najnowocześniejszych świec do temperatury 1000°C to zaledwie dwie sekundy. Same te dwa stwierdzenia przeczą samym sobie w temacie żywotności swiec i potwierdzają to co napisałem... SKORO CYKL ŚWIECY TO NIE TYLKO ROZRUCH ZIMNEGO SILNIKA A TAKŻE DOGRZANIE KOMORY PODCZAS PRACY, TO NIE MOŻNA WIRTUALNIE DZIELIĆ CYKLU NA INNE CYKLE, TYLKO PROCESY. I gdybyśmy rozwiązywali test z zapytaniem o procesy to ok można by pomyśleć o liczbie idącej w dziesiątki tysięcy.... Ale w tym samym momencie nasuwa się kwestia rozdziału procesu na suwy pracy... i mamy miliardy.... W związku z tym dalej CHCIAŁBYM poznać tego ASA... bo się nie wytłumaczył a literacko pogrążył opowiadając o cyklach; cyklach cykli oraz cyklach cykli "cykli pracy" Liczy się czas pracy świecy nie ilość - wymyślonych przez jakiegoś zajebiście kiepskiego matematyka - cykli..... Nie zmienia to faktu że niech się chłop wytłumaczy ze stwierdzenia że brak zasilania uszkodzi świecę.... Chciałbym to "usłyszeć". P.S. ceramiczne świece stosuje się tylko w najnowszych silnikach z wtryskiem bezpośrednim... więc i tu mamy znaczną nieścisłość, i obawiam się że to samo będą twierdzić koledzy mechanicy...

Jacek Jakimów Mechanik

18.05.2016 11:06
I mogę mie uwagę do następnego pytania quizowego. Na wstępie przedstawię tabelę z danymi producentów aut na temat ilości gazu i oleju: http://www.elcamp.pl/public/content/file/klimatyzacjie/ilosci%20%20napelnien%20klimaAC-Fuellmengenhandbuch_2012_PL-klein.pdf. Taki mały PDF a wykazuje znaczną nieścisłośc w prawidłowej odpowiedzi na 5 pytanie, gdzie stwierdzic można z całą pewnością że nie istnieje uniwersalny wzór na ilośc oleju w klimie otyczący każdego rodzaju kompresora, poza wzorem służącym do obliczenia ilośi starego oleju w układzie gdzie i tak potrzebujemy danych z tej tabelki. Stosując wzór na BMW w limuzynach doszloby z całą pewnością do "przelania układu" bo już samo 100PS ( abstrachując od legendy PS to jednostka mocy konia mechanicznego brutto) całkowicie z tolerancją 10 ...30 ml trafia w zakres całkowitej ilości oleju a gdzie sytuacja dodanej wartości dla najwydajniejszej spreżarki. To samo dotyczy każdego układu z podwójnym parownikiem... Ja rozumiem że macie jednego uniwersalnego gościa do pisania pytań, ale gdy chlop będzie czerpał wiedze z for internetowych to ten portal upadnie przed ogłoszeniem wyników. W erze internetu każdy amator kwaśnych jabłek widząc czerwoną odpowiedź poszpera w googlach i szybko zweryfikuje wiedze piszącego test. Abstrachując od klimy zastanawia mnie jeszcze jedno a propo guizu ze świecami... dlaczego chlop dorabijąc lewą teorię do błędnych merytorycznie zadań nie rozdzielił cyklu pracy na najmniejsze możliwe jednostki.... Przecież nowe świece sterowane są PWM a to oznacza ze większośc ECU załącza siwece impulsowo z częsotliwością do 30 Hz.... w czasie do 3 minut... co dałoby lekko ponad 5 tysięcy "cykli" na jedno uruchomienie auta.

Team Total Mechanik

18.05.2016 15:09
Jacku, informacje na których opieraliśmy pytanie dotyczące wzoru na ilość oleju w układzie klimatyzacji samochodowej opieraliśmy na rozdziale 3.3.3 opracowania Piotra Kozaka opierającym się na materiałach wydawnictwa Instalator Polski. Fragment tego opracowania zamieszczamy tutaj: http://www.tinypic.pl/uorw1webg0fh

Jacek Jakimów Mechanik

19.05.2016 10:20
A ktoś kto wydrukował pytania do quizu sprawdził tą wiedzę autora przepisując coś co wygeneruje awarię w większości nowych aut??? Abstrahując od tego czy przepisujący wzór na "ORIENTACYJNĄ" ilość oleju wymyślony przez jakiegoś Ziutka nie mógł użyć tego stwierdzenia w pytaniu??? I czy Użycie jednostki MOCY we wzorze zamiast jednostki mającej oznaczać jakąś objętość powoduje że wzór jest nadal poprawny??? jak dla mnie wzór się robi brednią gościa na dopalaczach. Następnie czy w autach montuje się tylko jeden rodzaj kompresorów, i czy ten wzór może być użyty do innych kompresorów lub kompresorów ogólnie skoro autor opracowania wyraźnie stwierdził Delphi. Odezwijcie się do Pana Rafała Kosińskiego z Akademii Praktycznych Umiejętności, bo na chwilę obecną jest to jedyny człowiek który potrafił mi zadać pytanie na które nie potrafiłem udzielić precyzyjnej odpowiedzi mimo że rozumiałem problem, a wasz człowiek nie ogarnia tematów okrutnie...
28.04.2019 23:44
świece żarowe w moim aucie mam od 2005 roku i nie wymieniane silnik pali bez zarzutów i do czasu uszkodzenia nie wymieniam bo części na pierwszy montaż mają o wiele lepszą jakość

Andrzej Cichoń Mechanik

29.04.2019 18:23
Jacku. Moim zdaniem szkoda zachodu. Można odnieść wrażenie, że firmie nie zależy na merytorycznej zawartości portalu, a jedynie na ilości wejść. Ja też miałem uwagi do niektórych pytań w quizach, ale nawet nie chce mi sie pisać, bo to jak grochem o ścianę. Podobnie jest z artykułami zamieszczanymi na stronie. Cała masa błędów merytorycznych, a pod spodem komentarze typu "fajny artykuł", "ok" itp. Czasem nawet coś napiszę (jak ostatnio o wtryskiwaczach) ale generalnie to szkoda zachodu. Artykuł ma błędy i właściwie to jest o niczym. Liczy się nie wartość merytoryczna, a ilość wejść. Myślę, że firma Total ma problem z tym, dla kogo ten portal ma być. Bo chyba nie dla profesjonalistów. A jak tak to po prostu trzeba się stąd zabierać. Jest to oczywiście moje subiektywne zdanie.

Team Total Mechanik

30.04.2019 10:22
Andrzeju, wszystkie opinie są dla nas niezwykle ważne. Jako zespół Team TOTAL dokładamy wszelkich starań, aby publikowane na naszym portalu quizy i artykuły prezentowały najwyższą wartość merytoryczną. Bardzo doceniamy aktywność i wiedzę naszych użytkowników – i niezmiernie cieszy nas fakt, że mamy wokół siebie tyle osób, które posiadają taką wiedzę! Nasze forum, jak i artykuły, czy quizy, skierowane są do wszystkich pasjonatów motoryzacji - zarówno do profesjonalistów, jak i osób z mniejszym doświadczeniem. ???? Jeżeli jest jakaś treść, z którą się nie zgadzasz, bądź masz o niej inne zdanie, zawsze tą opinią możesz się z nami podzielić, np. właśnie na naszym forum. Dziękujemy za Twoją wiadomość, uwaga na pewno zostanie przekazana. ????
Zaloguj się , żeby dodać komentarz