Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek

Team Total

Mechanik
02.05.2016 12:02
Witam, Passat B5 1.9 TDI 101 KM jak zgaśnie nie pali. Co może być? Pompa wakum i w zbiorniku nowe, błędów brak. Co może być przyczyną?

Team Total Mechanik

02.05.2016 12:02
Odpowiedź Adama Klimka: Oczywiście odpowiadam bez diagnozy, tylko opieram się na Pana opisie. W moim doświadczeniu miałem wielokrotnie taką usterkę i zawsze była wywołana czujnikiem położenia wału korbowego. Należy go wymienić na nowy.

Jacek Jakimów Mechanik

02.05.2016 12:58
HEHE, Odpowiedzi w imieniu Adama Klimka udzieli Jacek EVO Jakimów. Usterki powodujące gaśnięcie w silniku 1,9 TDI PD sterowane EDC15P mogą być wywołane zasadniczo tylko z dwóch powodów. Pierwszy powód to permanentny brak paliwa na szynie paliwowej. Drugi powód to permanentny brak sterowania wtryskiwaczami. Podstawową czynnością w tym przypadku powinno być podpięcie urządzenia diagnostycznego, najlepiej w momencie w którym auto nie pali. Brak możliwości połączenia z ECU wykazuje usterkę zasilania, najczęściej przekaźnika głównego o oznaczeniu 109 lub 213 jak dobrze pamiętam. Sposobem na zweryfikowanie tej usterki w przypadku nie występowania jej w danym momencie jest odczyt pamięci błędów systemów ABS, AirBag. Pojawi się nam błąd komunikacji z ecu silnika. W przypadku gdy nie ustalimy problemów z zasilaniem a i nie znajdziemy zapisów błędów czujników wałka rozrządu czy wału korbowego, które z całą pewnością odpowiadałyby za brak możliwości odpalenia silnika po jego zgaśnięciu należy problemu szukać w układzie paliwowym. Pierwszą czynnością będzie sprawdzenie zawartości filtra paliwa i jego podpięcia do układu. W tych autach bardzo łatwo podczas obsługi samochodu lub przy naprawie wywołać usterkę która objawiać się będzie gaśnięciem auta w specyficznych warunkach. W przypadku gdy filtr paliwa nie jest całkowicie napełniony ( po zgaśnięciu nie powinniśmy bawić się w uruchomienie silnika tylko test wykonać od razu) sprawdzić należy poprawność podpięcia przewodów paliwowych, często widzę auta gdzie przewody paliwowe są zamienione miejscami i paliwo doprowadzone jest króćcem odpływu z filtra paliwa. Następnie należy sprawdzić czy przewodem paliwowym ze zbiornika doprowadzone jest paliwo w odpowiedniej ilości ipod odpowiednim ciśnieniem, przy czym tych prób powinniśmy wykonać minimum kilkanaście prób zbierając to paliwo do butelki, ponieważ może się zdażyć iż problem tkwi w uszkodzonym CATCH TANKU w zbiorniku, który nie utrzymuje pełnego stanu i podczas pracy opróżnia się z paliwa przez co pompa elektryczna w zbiorniku może podać tylko powietrze. W przypadku stwierdzenia tych nieprawidłowości jedyną skuteczną naprawą jest wymiana całej jednostki doprowadzającej paliwo na nową. Z uwag użytkownika usterkę catchtanku łatwo wyczuć zza kierownicy gdy auto gaśnie zwykle po długim prawym łuku na stosunkowo niskim stanie paliwa.
Zaloguj się , żeby dodać komentarz