Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek
03.12.2015 19:53
Wita jestem ciekaw waszych opinii na temat wymiany oleju w silniku.Jaką metodę wybieracie po przez odkręcenie korka spustowego czy użycie wysysarki ? Podzielcie się ze mną opiniami i swoimi spostrzeżeniami.

Łukasz Bogus Mechanik

03.12.2015 21:48
Ja tam wolę spuszczać przecież i tak trzeba podnieść, żeby przeglądnąć samochód dlatego gdy olej spływa, lampa i łyżka w rękę no i szukamy dziury w całym :)
06.12.2015 17:39
Są auta w których dostęp do filtra oleju ( wkładu) jest dostępny od góry i przy jego wymianie nie ma wycieku z obudowy, korki spustowe mają niewymienne uszczelki ,z dołu są zabudowane osłonami bez otworu na korek to w tych modelach wybieram wysysarkę- czysto i szybciej. W pozostałych gdzie filtr jest dostępny od dołu lub przy jego wymianie oblewa się pół silnika i aby to wyczyścić trzeba podnieść auto lub wjechać na kanał , zdemontować osłonę to tu odkręcenie korka nie robi problemu. Wygląd korka spustowego często decyduje o wyborze metody. Często klienci nie chcą wysysać , bo słyszeli że dużo starego oleju zostaje w silniku. jest to bzdura, przy odpowiedniej temperaturze oleju , dobrej wysysarce , odpowiedniej sondzie i czasie odsysania nie ma różnicy co widać w naczyniu pomiarowym wysysarki.

Marcin Biernat Mechanik

08.12.2015 20:15
rozgrzewam silnik by olej nie byl tak gęsty i odkręcony korek spustowy wita w mojej dłoni

Piotr Dywelski Mechanik

08.12.2015 22:00
Każda metoda jest dobra. Jeśli widzisz korek spustowy zaklejony, przerobiony, szczególnie z miskami ze stopów lekkich, chyba dla własnego bezpieczeństwa lepiej użyć wysysarki. Auto i tak trzeba podnieść do wymiany filtra w większości przypadków. Wymiana oleju przez odkręcenie korka zawsze daje czas na "rzucenie okiem" na podwozie.

Łukasz Bogus Mechanik

10.12.2015 21:29
Skoro już mówimy o wymianie oleju to może by filtr powietrza tylko wydmuchać :) https://picasaweb.google.com/103144354621725759285/Warsztat#6226753286964194178

Łukasz Bogus Mechanik

10.12.2015 21:32
taki kształt trzymał także po wyjęciu :) jeszcze trochę to i by go chyba całkiem wciągnęło :)

Marcin żurawski Mechanik

10.12.2015 21:45
Jeżeli o wymianę oleju chodzi to uważam że stosowanie polityki long life to totalna głupota. Zawsze zalecam i będę się tego trzymał by wymianę oleju przeprowadzić max po 15 000 km lub po roku, w zależności co nastąpi wcześniej.
11.12.2015 11:30
Ja Osobiście Stosuję wymianę oleju co 10 000 , oczywiście po rozgrzaniu silnika , nie na zimnym . Mimo tego że producent zaleca co 30 000 .
11.12.2015 20:39
Zależy od sytuacji i konkretnego auta. Oczywiście rozgrzany olej, korek spustowy, filtr lub jak jestesmy zmuszeni i obawiamy się że nie do końca olej spłynął wysysarka i ssiemy

Łukasz Bogus Mechanik

13.12.2015 17:44
Panie Radosławie K. mnie się wydaje że raczej spuszczanie oleju jest dokładniejsze niż wysysanie.
13.12.2015 21:51
Wymieniam olej i filtr oleju w scenicu 2 1.9 dci raz do roku max co 10 tyś. Producent zalecił wymiane co 30 tyś co doprowadza do nieciekawej opini na temat tych silników np przekręcone panewki, wytrzymałość turbiny max 120 tyś. Silnik obecnie ma przejechane 320 tyś i kompletnie nic sie nie dzieje. Oczywiście filtr powietrza, i paliwa wymienam razem z olejem. Niektórzy moi klienci chcą wymiane tylko oleju bez filtrów- moim zdanem totalna głupota chcą zaoszczędzić 20 zł

Mateusz Miler Mechanik

14.12.2015 20:51
Wole odkręcić korek, mam wrażenie że więcej syfu spłynie z olejem. Niektóre silniki mają rurkę od bagnetu przedłużoną do dna miski, fajnie idzie ale itak osobiście czuję niedosyt. Częsta wymiana oleju jestem za. Szczególnie 1.6 HDI 20tyś to zdecydowanie za rzadko.

Andrzej Cichoń Mechanik

14.12.2015 23:39
Wszystko zależy od marki auta. To, że wysysarka nie wyciągnie całego oleju to mit. Można zrobić prosty eksperyment. Odessać olej i potem odkręcić korek. Jeśli odessaliśmy dokładnie, to nie będzie kapało. A jak odkręcimy korek to będzie kapało przez całą noc. Wynika ro z faktu, że w wielu samochodach korek wbrew pozorom nie jest najniższym punktem miski Dobra wysysarka usunie też zanieczyszczenia. Sam wyciągnąłem kiedyś klientowi sondą wysysarki kawałki panewek. Są oczywiście samochody, z których trzeba spuszczać olej, bo przy wysysaniu trochę zostaje. (np. VW LT 2,5 TDI czy niektóre PSA). Ale to już jest kwestia doświadczenia i rzetelności w tym co się robi. Najgorsi są klienci, którzy lepiej wiedzą. Kiedyś klient powiedział mi żebym nie używał wysysarki w jego 1,9TDI. Zapytałem go wówczas, czy olej w obudowie filtra po jego wyjęciu mam zostawić, czy obrócić auto do góry kołami. BO wysysarki przecież nie mogę używać. Pokazałem mu ile oleju zostaje w obudowie filtra i przestał polemizować.
16.12.2015 22:39
temat rzeka :) a więc raz pewien bardzo mądry Pan powiedział mi na szkoleniu z układów doładowania - tam gdzie masz układ z turbo - nie odsysać , tylko spust oleju przez korek. Ciekawostka silnik V6 2.7HDI wymiana oleju max do 7.000km inaczej wał się zaciera. Polecam tz. płukankę przed wymiana oleju. Aby sprawdzić zasadność tego można zrobić test sprężania przed i po. Dodatkowo czyści z nagarów - wiadomo olej się koksuje a ten środek ma w składzie dyspresanty i detergenty ( czyli to samo co ma olej silnikowy w składzie). Podsumowując przy wymianie oleju zawsze : 1. Kontrola filtra DPF/FAP / ew. regeneracja filtra 2. Płukanie magistrali olejowej 3. Wymiana oleju i filtra oleju. 4. Reset inspekcji olejowej
17.12.2015 18:52
najlepiej aby olej byl letni (rzadszy ) wtedy grawitacyjnie go spuszczamy przez korek spustowy dodatkowo niektóre korki są wyposażone w magnes w korku który zbiera opiłki z oleju jak odkręcimy korek również można pozbyć się opiłków metalu który zalegał nam w misce olejowej tudzież korka
19.12.2015 20:40
Ne spotkałem się z korkiem z magnesem w silniku , gdzie można taki spotkać?

Dariusz Sroka Mechanik

21.12.2015 15:21
Wy to macie zajefajnie. Mam Smarta roadstera i miska nie posiada korka zjewowego. Ale ma kształt trójkątny na dole. tak więc wprowadzam sztywną rurke plastikową przez rurke bagnetu. Oczywiście ściągam wcześniej filtr oleju (dostęp ok) Nie wspomne o rozgrzanym oleju i ściągniętym korku wlewowym. I do rurki dołanczam spora strzykawe i wyciągam olej. potem wlewam szklaneczkę świeżego o odczekuje chwilke i to również ściągam. Co najfajniejsze mam mozliwość ściągnięcia tą metoda całości zużytego oleju.

Jacek Szarzec Mechanik

30.12.2015 20:33
Ja robie tak rozgrzewam samochód do optymalnej temperatury pracy jeśli jest korek w najniższym punkcie miski to tylko korek a jeśli jest wyżej od dna to jeszcze używam wysysarki poprzez włożenie węża przez gniazdo korka następnie filtr oleju odkręcam
04.01.2016 18:10
ja wymieniam jak nakazuje specyfikacja oleju na oleju niema co oszczedzc!
08.01.2016 16:03
Witam. Mam nauczkę w Leonie która skończyła się wymianą słupka silnika. I robie to jak przykazane, zalecane i na jakości oleju nie oszczędzam.

Paweł Gmiterek Mechanik

18.01.2016 12:29
W moim przypadku za każdym razem przejechanie sie za miasto - około 20km przed wymianą. Kiedy wracam dolewam do silnika płukanki - są ogólnodostępne. Wtedy auto chodzi z płukanką około 15 minut i następnie zlewam olej silnikowy oczywiście dołem. Auto od 2 lat co każdą wymianę traktowane jest identycznie i nie ma żadnych problemów - silnik benzynowy z turbo i sprężarka chodzi idealnie.

Kacper Pawlik Mechanik

21.01.2016 11:32
Witam. Ja kiedyś spuszczałem zawsze korkiem spustowym, lecz jakiś czas temu zakupiłem wysysarke firmy bass i tez nie byłem całkowicie do niej przekonany czy ściągnie wszystko. Metoda prób i błedów, wybieraniem różnych sond doszedłem do tego że odpalam autko na około 10-15 min olej sie rozgrzewa i wysysarka wyciagam wszystko nie wiele mniej niż producent podaje (tzn ile litrów oleju wchodzi do silnika).
28.01.2016 13:53
To zależy od auta ,korkiem jest szybko ,ale czasem trzeba sporo osłon zdjąć i wysysarką jest lepiej

dawid wlos Mechanik

21.02.2016 00:07
sa auta w kturym jest bardzo trudny dostep tak jak w bmw
22.02.2016 21:32
Przy wymianie oleju silnik powinien mieć temp ok 40 stopni aby olej nie był gęsty. Odkręcasz korek spustowy w misce olejowej i spuszczasz olej do jakiejś miski przygotowanej, po kilku min odkręcasz filtr specjalnym kluczem np. na łańcuch, możesz ew. podnieść auto z prawej strony ( w stronę korka) aby olej wylał się cały. Przed zalaniem nowego oleju przykręć nakrętkę w misce olejowej i filtr oleju nie pomijając zwilżenia uszczelki filtra lekko olejem Po tych czynnościach możesz śmiało zalać go świeżym olejem pod granice max spr. na bagnecie. Po wszystkim możesz odpalić silnik i zostawić go na chwile po czym spr stan oleju w razie czego uzupełnić.

przemek zduniak Mechanik

23.02.2016 10:16
Najlepsza jest metoda przez korek spustowy przynajmniej widzisz w jakim stanie jest twój olej
02.03.2016 20:48
Również zastanawiam się nad lepszym sposobem wymiany oleju. Zawsze stosowałem przez korek spustowy. Nie dawno zakupiłem pompę do zasysania oleju. Po testach podzielę się moją opinią...

Rafał Sawicki Kierowca

27.04.2016 22:32
Zależy od dojścia do korka spustu. Ile plastików, osłon trzeba zdejmować.

Damian Dalecki Mechanik

17.07.2016 14:38
Rozgrzewasz silnik do 90 stopni, żeby olej stał się rzadki, podnosisz auto i przez korek spustowy i filtr oleju spuszczasz olej

Marcin Borawski Mechanik

20.07.2016 19:09
Osobiśie wolę spuszczać korkiem ale są samochody które nie mają korka i trzeba wysysać
10.08.2016 23:51
Najlepiej poprzez spuszczenie oleju wtedy wszystko wyleci ładnie i można zweryfikować zużycie poprzez sprawdzenie opiłków na magnesie śruby oleju

Kamil Mazurczak Mechanik

14.08.2016 20:30
Dla mnie obydwie metody zmiany oleju są bardzo dobre ale ja tak czy siak zalecam zmianę oleju co 10000 km obojętnie czy to mineralny czy syntetyczny mnie jakoś te długie wymiany nie przekonują

Adam Banaszek Mechanik

15.08.2016 15:57
Zawsze korkiem, chyba ze widac jego uszkodzenie lub po nieudanych próbach odkręcenia. (W isnigniach zawsze wysysarka - korek spustowy strasznie się zapieka)

sebastian sauer Mechanik

16.08.2016 19:47
Staram się korkiem chyba ze się nie da to wysysarka. Bez względu na to silnik cieply i wymieniam co 10 tys mimo ze syntetyk. Nie wierze w te long life co wytrzymują 30000. A klienci w to wierzą i wymieniają olej co 5 lat bo On robi 5 - 6 tysięcy rocznie. Koszt oleju nie jest straszny wiec wymieniam co 10000

Michał Kulik Mechanik

18.08.2016 11:29
Ja osobiście zawsze trochę dłużej, ale wiem że zrobiłem co mogłem, to znaczy że gdy się już leje oliwa do miski, to cisne jeszcze powietrze z sprężarki przez wlew oleju, zawsze setka, dwie więcej wyleci:)

Jacek Jakimów Mechanik

18.08.2016 16:25
Hmmm, czytam różne opcje wymiany oleju, ale mojej ulubionej opcji "prędkość była OK ale zakręt za ciasny" nie ma.... Parę razy osobiście dokonywałem takiej wymiany oleju, gdzie w silniku była idealna susza po postawieniu fury na koła po zastosowaniu parkowania dachem.... :)

Paweł Krynicki Mechanik

18.08.2016 20:06
najlepszą metodą jest spuszczenie ciepłego oleju i wymontowanie miski i czyszczenie smoka ( szczególnie toyota ) nowa uszczelka i nowy olej i wszystkie filtry i nie więcej niż 15 tyś i ma latać ponad 500 tyś bez dotykania silnika :)

Jarosław Fagas Mechanik

20.08.2016 14:09
Ja również wolę odkręcić śrubę spustową w misce niż wysysanie. Nie wiem które lepsze ale jednak myślę że spuszczenie ciepłego oleju dołem jest najwłaściwsze. Zresztą ktoś to w końcu zrobił żeby z tego korzystać.

Jacek Jakimów Mechanik

20.08.2016 15:35
Panowie... Korkiem NIGDY nie zlejecie całego oleju... Fizyki nie oszukacie, korek w nowoczesnych autach nie jest najniższym punktem miski... Ważniejsza jest kolejność dokonywania czynnośći serwisowych. Domyślam się że nie wiele osób zrobiłaby wymianę w 100 % poprawnie z akcentem na maksymalne usunięcie starego oleju z silnika, Możemy zrobić nawet prosty test... 0 napełnienie nowym olejem i zakręcenie korka wlewu 1 Odkręcenie korka miski olejowej 2 Odkręcenie korka wlewu oleju 3 Sprawdzenie własciwej lepkości oleju i jego klasy 4Sprawdzenie zalecanych momentó dokręcania 5 odkręcenie filtra oleju i pozbycie się ewentualnych pozostałości oleju 6 Rozgrzanie silnika do roboczej temperatury 7 Wyzerowanie zgodnie z klasą oleju wskaznika serisowego. 8 Montaż filtra i korka spustowego 9 wymiana uszczelnień korka i obudowy filtra Może podejmiecie się ustalenia właściwej kolejności czynności wypisując 10 cyfrową liczbę w komentarzu??? może być też jakieś uzasadnienie
20.08.2016 21:50
10. sprawdzenie poziomu oleju i jego ewentualna korekta. 11. naklejka lub zawieszka informująca o dokonanych wymianach. 12. z kasowanie klienta za usługę i szerokiej drogi do zobaczenia za rok..
29.08.2016 22:22
Stosuje metodę dokręcania korka
18.09.2016 08:38
Rozgrzany olej spuścic następnie filtr ja obrazu wymieniam wszystkie

Adrian Hollitzer Mechanik

18.09.2016 17:17
Widzę że każdy ma swoją metodę więc pochwale się i ja jak to robię: Olej (Jeśli jest możliwość) zawsze spuszczam korkiem spustowym w misce olejowej. Najpierw wykręcam filtr oleju, następnie odkręcam korek spustowy w misce. W między czasie gdy zlatuje stary olej z miski wysysam wysysarką resztki oleju z obudowy filtra oleju ( resztki które tam zostały) Oczywiście jeśli można zawsze zakładam nową podkładkę miedzianą

Artur M Mechanik

19.10.2016 21:45
Głównie przez korek spustowy tylko w skrajnych przypadkach wysysarka i jak moi poprzednicy max co 15 tys km. Co 30 tys to zabójstwo dla niektórych silnikow. Pozdrawiam!!
20.10.2016 21:17
Witam uważam , że najlepszą metodą jest spuszczanie oleju tradycyjnie czyli korkiem . Olej zlatując korkiem zabiera za sobą zanieczyszczenia które osadzają się na dnie miski olejowej .Wysysarka nie zabierze wszystkich zanieczyszczeń .robiłem eksperyment wysysałem olej i po tym odkręciłem korek i jeszcze zleciała jakaś setka oleju
23.10.2016 13:20
Najlepsze jest spuszczenie oleju ale tu ciekawostka BO w niektórych silnikach z grupy PSA "wiadomo które:)" mają tak wyprofilowane misę olejową że bez odsysania zostaje w niej dobre dwie setki.

Dawid Saferna Mechanik

03.11.2016 21:17
jak ktoś umie dobrze obsługiwać wysysarkę to bez różnicy czy odkręcisz korek czy wysysarką ktoś może np. dokładnie nie wyssać, pierwsze wymienia się filtr a puźniej olej , ale 90% mechaników spuszcza olej zakręca korek a puźniej filtr,jak ktoś ma wkład to zawsze te 200ml zostanie w misce, robią tak bo jest szybcej i łatwiej lecz nie dokładnie .

Kamil Mazurczak Mechanik

25.11.2016 23:06
Jak dla mnie to ja preferuje obydwie metody
03.12.2016 19:10
witam. osobiscie od 15 lat jestem zwolennikiem korek oleju i spust -przynajmniej widac kolor oleju czy czasem sie nie mieni ( panewki aluminium ) i pewnosc ze wszystko zeszło .
04.12.2016 12:22
Wysysarka nie wyssie wszystkiego . Zresztą dzięki spuszczaniu oleju widzę jego stan .
06.12.2016 20:49
Ja zmieniam olej dwoma sposobami , wydaje mi się że wysysarka usunie więcej zużytego oleju niż przy standardowej wymianie przez korek , nawet można to zauważyć po szabelce . Po wyssaniu zalaniu nowym i przejechaniu paru kilometrów olej na szabelce jest prawie taki sam jak nowy , a po spuszczeniu przez korek jest już przybrudzony przez wymieszanie się nowego ze starym który pozostał w silniku .

Jacek Giza Kierowca

06.12.2016 22:50
Kolego Kamil Mazurczak i bardzo dobrze, że cię nie przekonują bo to tylko chwyt reklamowy. Olej sam w sobie może i by wytrzymał ekstra długie życie 40tys natomiast do tego trzeba było by dobrać odpowiedni filtr. To filtr jest przewidziany na ileś km chcąc wydłużyć czas wymiany musieli byśmy dobrać większy filtr (pojemniejszy) bo przecież jak każdy się po prostu zapycha. Co do odpowiedzi samej wymiany oleju. Każda metoda jest dobra o ile jest skuteczna. Ja od dłuższego czasu stosuje płukanki do silnika wlewane przed jego wymianą i polecam każdemu. Ludziom którzy twierdzą, że nie nie lej bo uszczelniacze bo klawiatura itp od razu mówię, iż nie znają się na branży albo są "starej daty" pseudo fachowcami wśród swoich znajomych jak i klientów mam masę ludzi która to stosuję i nikomu nic się złego nie stało a wręcz przeciwnie. Kolego Kostrzewa "Wysysarka nie wyssie wszystkiego . Zresztą dzięki spuszczaniu oleju widzę jego stan ." a w wysysarce to już nie widać czy jak i tu i tu możemy patrzeć sobie na olej.
07.12.2016 21:36
Filtry oleju mogą być mega duże i tak to nic nie zmieni , bo wyłapują zanieczyszczenia stałe a olej ulega degradacji także chemicznej i to zmienia jego właściwości smarne, dlatego się go głównie wymienia .Nie wielkość filtra decyduje o przebiegu a właściwości ,jakość ,skład zastosowanego oleju.

Jacek Giza Kierowca

07.12.2016 22:33
Oczywiście, ponieważ olej nie ma terminu przydatności dopiero po "kontakcie" z silnikiem zaczyna się zużywać i bez względu na przebieg (jeśli nie osiągnięto liczby km kwalifikującej wymianę) należy go wymieniać co rok. Co do filtrów chciałem uzmysłowić ile filtr jest w stanie wyłapać tych właśnie zanieczyszczeń.
07.12.2016 23:08
W kwestii terminu przydatności nowego oleju też trzeba uważać. Olej nowy który leży parę lat może już nie spełniać norm jakościowych do obecnych silników po mimo że nie był w silniku )).

Kamil Kowalski Mechanik

17.12.2016 16:24
Rozgrzewam auto i odkręcam korek spustowy.

piotr oskwarek Mechanik

23.12.2016 16:57
po to jest korek spustu oleju żeby nim olej spuszczac...a nie kombinowac...wysysac to można płyn hamulcowy przy wymianie taką mam zasadę...
09.07.2017 08:51
Zawsze jeżeli jest korek spustowy to spuszczam nim chyba że jest zaklejony a klient nie chce naprawiać tego. Dodatkowo jeśli jest wkład filtrujący od góry to wysyłam olej z obudowy filtra.

Tomasz Wroński Mechanik

01.10.2017 20:45
ja po rozgrzaniu silnika odkręcam korek spustowy

Kamil Kusiński Mechanik

04.10.2017 09:06
90 procent wymian odkrecenie korka w misce

Jacek Matląg Mechanik

05.10.2017 06:15
Ja jedynie uźywam wtryskarki kiedy jest wkład od góry a tak to zawsze od spodu korek
05.11.2017 06:18
osobiście wymieniam olej tak jak zalecają producenci oleju, ale wszystko zależy też od stanu technicznego silnika (wtryski, pompa paliwowa) oraz jakości paliwa jakie tankujemy. Olej dobrze rozgrzany spuszczam zawsze korkiem spustowym a potem wysysam z filtra oleju. Przy wymianie oleju obowiązkowo wymieniam filtr oleju. Częsta wymiana oleju poniżej dużo normy km jest nie przyjazna dla silnika jest to oparte na badaniach przez instytut samochodowy w którym częściowo miałem udział

Łukasz Bogus Mechanik

05.11.2017 10:00
Ale jak zbyt częsta wymiana oleju szkodzi silnikowi ?

Eryk Busz Mechanik

11.11.2017 22:12
Jak dla mnie, jedyna słuszna metoda jest wymiana przez korek spustowy. I nie zamierzam dyskutować czy też udowadniać że jest inaczej. Jeśli jest problem z korkiem w misce zalecam (jeśli jest możliwość) przegwintowanie na większą średnicę kotka i sprawa załatwiona. Jeśli korek odkręca i zakręca osoba z pojęciem, nie ma możliwości żeby coś uszkodzić.
01.05.2018 14:05
jeżeli producent zaleca wymianę oleju przy 10 tys. a wymieniasz co 5 tys. to za często albo 20 tys.. a wymieniasz co 10 tys. wyjątek to wiek oleju jeżeli nie wyjeździsz km w ciągu max 2 lat to wtedy trzeba wymienić olej
01.07.2018 14:01
Odkręć korek po wcześniejszym rozgrzaniu silnika i wszystko Ci zleci, jak dla mnie to najprostsza metoda.

Rafał Sawicki Kierowca

01.07.2018 15:12
No właśnie wszystko może nie zlecieć
07.07.2018 15:38
jakiej firmy proponujecie wysysarki do oleju ???

Pawelszabla Mechanik

10.09.2018 11:57
Nigdy nie miałem problemów z rozruchem silnika, odkąd zacząłem stosować oleje silnikowe Neste. Marka klasy premium, ale warto zainwestować. Przy mrozach się sprawdza ten olej i nie mam do tej pory nic do zarzucenia. Pogadaj w Białymstoku z panem Andrzejem Klimowiczem. Zna się na rzeczy i na pewno ci pomoże dobrać odpowiedni olej do silnika.

Cezary Huzarski Kierowca

15.11.2018 20:54
Usuwanie oleju przez korek spustowy jest pewniejsze, bo wiesz że zleci cały olej. Poza tym oszczędzamy pieniądze nie wydając ich na wysysarkę.

Gerard Furmanek Kierowca

20.11.2018 16:53
Najlepiej normalnie , przez spust. Wysysarka nie wyssie wszystkiego co jest na dnie a spuszczając zleci więcej syfu. Pamiętaj też , żeby rozgrzać silnik , wtedy olej będzie lepiej spływał i wał korbowy rozchlapując olej , omywa przy okazji skrzynię korbową. Pamiętaj też o miedzianej podkładce pod śrubę spustową :)
23.11.2018 07:44
Aż się nie chce wierzyć, że na temat zwykłej wymiany oleju w silniku można tyle pisać. To już prawie książka powstała.

rajmek 71 Kierowca

29.11.2018 21:06
Wymiana oleju vw Caddy 1.6 tdi. 4,3 l oleju podaje instrukcja Wymiana przez spuszczenie oleju odkrecajac srube w misce olejowej niestety nie udalo mi sie nigdy spuscic oleju do konca.Po zalaniu nowym olejem silnika zostalo troche ponad litr oleju w karnistrze.Co dowodzi ze w silniku zostalo dobre pól Liters oleju. Teraz nastepne doswiadczenie . Wymiana oleju przez odsysanie pompã Pela 6000.potwiedzilo.ze udalo mi sie calkowicie odessac olej poniewaz przy zalaniu nowym olejem silnika zostalo niecaly Liter oleju w kanistrze.Nie jestem mechanikiem z zawodu,motoryzacja to moje Hobby.Pozdrawiam wszystkich.
03.04.2019 08:48
olej zalejesz tyle ile mówi instrukcja gdy silnik będzie po remoncie czyli z wszystkich kanałów olejowych pompy olejowej spuścisz olej przy wymianie oleju nie ma takiej możliwości. Wymianę oleju przez korek jak również przez odsysanie ma taki sam cel usunąć stary olej
Zaloguj się , żeby dodać komentarz