Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek

Piotr Dywelski

Mechanik
01.08.2016 11:27
Koledzy! Czym może skutkować zamontowanie głowicy bez zmiennych faz rozrządu silnika 105 KM, do silnika 1,6 120 KM, który w swojej konstrukcji posiada głowicę ze zmiennymi fazami. Dodam, że głowice różnią się tylko tym systemem.
03.08.2016 09:10
Zmienne fazy rozrządu mają na celu poprawienie efektywności pracy silnika- tzn. większa wydajność pracy silnika w szerszym zakresie obrotów silnika. Czasy otwarcia zaworów i skok zaworu. Czyli może skutkować odczuwalnym, bądź mniej odczuwalnym spadkiem mocy- ewentualnie nierówną pracą.
03.08.2016 22:45
Szkoda roboty , inny sterownik i program.

Jacek Jakimów Mechanik

06.08.2016 08:13
Domyślam się że chodzi o silnik twin spark. Celem wyjaśnienia, zmienne fazy rozrządu zainstalowane w mocniejszym silniku mają na celu "odzyskanie" części straconej mocy silnika, a co za tym idzie elastyczności w obrotach niskich i średnich. Związane jest to z tym iż wałki rozrządu w mocniejszej jednostce maja agresywniejsze kształty krzywek, wykonane z zamiarem uzyskania największej możliwej mocy, w związku z tym wałek w niższych obrotach musi być przyspieszony by uzyskać większy dynamiczny stopień sprężania i lepsze parametry silnika. Założenie głowicy bez faz na pewno zmniejszy moc silnika, a pozostawienie seryjnego oprogramowania dołoży następny spadek mocy wywołany trybem awaryjnym.
Zaloguj się , żeby dodać komentarz