Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek
27.12.2015 21:42
Witam Z ciekawości chciałbym sie dowiedzieć co macie do powiedzenia na temat Citroenów lub innych aut z hydropneumatycznym zawieszeniem i czy mieliście do czynienia z takimi autami. Jak z trwałością i awaryjnością takiego wynalazku według Was
31.12.2015 08:51
Nie ma powodu do obaw. Wbrew pozorom, takie zawieszenie jest trwałe, pod warunkiem prawidłowego użytkowania. Tzn. główny błąd polega na podnoszeniu samochodu na podnośniku, na standardowej wysokości zawieszenia. Przed podniesieniem pojazdu, zawieszenie należy ustawić w górnej maksymalnej pozycji. W innym przypadku ciśnienie oleju może uszkodzić siłowniki. Warto pamiętać, że sfery kuliste są elementami, których żywotność jest dłuższa niż klasycznych amortyzatorów. A do tego komfort jazdy.... bez żadnego porównania. Oczywiście zawieszenie takie jest o wiele bardziej skomplikowane niż klasyczne, tzn. jest instalacja hydrauliczna, czujniki wysokości i pompa - czyli więcej elementów, które mogą ulec uszkodzeniu. Na szczęście nie dzieje się to często. Dodatkowo przy pokonywaniu dużych nierówności nadwozie można podnieść unikając ewentualnych uszkodzeń. Ogólnie wg. mnie takie rozwiązanie zawieszenia jest na plus.
01.01.2016 20:20
Ja osobiście uważam, że zawieszenie tego typu to bardzo dobre rozwiązanie. Kwestia wymiany LHM lub LDS co 2 lata i uzupełnianie sfer azotem. Mam 2 auta z Hydractive i nie chcę innego auta z klasycznym zawieszeniem :)

Mateusz Miler Mechanik

07.01.2016 20:23
Codziennie pracuje przy citoenach z takimi zawieszeniami, faktycznie nie ma się czego bać ale trzeba dbać. Niestety zdarzają się coraz częściej c5 3generacji w których przednie siłowniki padają po 100tyś km a koszt to 1tys/szt. Faktycznie wiele osob jak wsiądzie do auta z takim zawieszeniem nie chce wyjść. Głowny problem to rdza na przewodach i niestety jak pęknie przewód auto dostaje taką glebę że może wjechać na warsztat... Ogólnie wytrzymuje więcej niż mogło by się wydawać.
28.01.2016 14:47
poza III generacją chodzi to długo a części są tanie ostatnio wymianiałem kule w xm z 97 roku i działa dalej

Paweł Mitura Mechanik

20.02.2016 09:33
Takie zawieszenie jest bardzo dobrym rozwiązaniem i bardzo komfortowym. Sam posiadam citroena c5 II z takim zawieszeniem i sprawuje się świetnie, jedynie przy 200000 km z tyłu zostały wymienione siłowniki bo przeciekały na używane w cenie 100 zł za sztukę i zrobiłem na nich już 35000 i wszystko działa jak powinno.
15.04.2016 20:15
Jeśli chodzi o citroeny to zawieszenie jest hydrauliczne a nie hydropneumatyczne, nie jest to wcale wynalazek tylko całkiem dobre zawieszenie, poza pierwszymi egzemplarzami C5 trzeciej generacji w których zdarzały się wycieki z cylindrów zawieszenia,nie ma większych wad

Rafał Sawicki Kierowca

26.04.2016 21:21
Miałem styczność z takim autem. Właściciel sobie chwali.
Zaloguj się , żeby dodać komentarz