Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek
14.01.2016 11:09
Witam. Co może być powodem piszczenia hamulcow po wymianie tarcz i klocków podczas hamowania? Myślałem ze to chwilowe po wymianie ale jest tak nadal.
14.01.2016 20:47
Nieprawidłowy montaż, zła jakość części , zły proces docierania po wymianie. Piszczenie podczas hamowania może być spowodowane drganiami elementów układu hamulcowego.

Jacek Jakimów Mechanik

15.01.2016 21:45
Piski pojawić się mogą z powodu nadmiernego zuzycia elementów jarzma, braku lub montażu starych spręzn montażowych, a przede wszystkim wszechobecnego pyłu. Ładowanie smaru miedzianego też poteguje hałasy, do tego trzeba dorzucic luzy w zawieszeniu- dobrym przykładem jest BMW z aluminiowymi zwrotnicami. W tej marce hamulce piszcza częsciej z luzów w zawieszeniu niż z wad układu hamulcowego.
18.01.2016 22:44
Według mnie też nieprawidłowy montaż, klocki słabej jakości i najprawdopodobniej przegrzanie świeżo zamontowanych klocków czyli nieprawidłowe docieranie..

Łukasz Bogus Mechanik

19.01.2016 19:07
Czy zdarzyło wam się oddawać na reklamacje tarcze i klocki z powodu bicia jeśli tak to czy były one rozpatrywane pozytywnie?

Jacek Jakimów Mechanik

19.01.2016 20:01
Łukasz, Jeśli wszystko zrobisz od a do z dobrze do tego użyjesz dobrych produktów, a na sam koniec poprawnie ułożysz hamulce to nie ma bata żeby cokolwiek z takimi hamulcami się stało.... Nie reklamowałem bijących hamulców bo nie miałem takiej potrzeby prowadząc własną działalność. Paradoksalnie pracując u kogoś jako mechanik byłbym wstanie podważyć zasadność każdej reklamacji której zgłoszenie widziałem... Powód zawsze jest jeden... Mechanik z kluczem pneumatycznym...

Łukasz Bogus Mechanik

20.01.2016 22:51
Hamulce Ate wszystko wyczyszczone i zmontowane na tip top, dokręcanie kluczem dynamometrycznym, po około 3tyś km bicie przy dużych prędkościach, brak śladów przegrzania. Oddaliśmy wszystko na gwarancji i rozpatrzyli pozytywnie dlatego zastanawiam się jak często takie rzeczy się zdarzają. Co do klucza pneumatycznego to ostatni odkręcaliśmy koło w Smarcie po wymianie opon rura którą żeśmy użyli była dłuższa niż Smart :) a mina właściciela bezcenna :D

Jacek Jakimów Mechanik

21.01.2016 12:51
Tarcze Power Disc czy seria??? i czy sam układałeś hamulce na drodze czy klient??

Łukasz Bogus Mechanik

21.01.2016 23:19
Zwykłe Ate po montażu zawsze najpierw robimy krótką próbę a później wydajemy z informacją żeby uważać zresztą po tylu km to chyba co innego. Zastanawia mnie najbardziej jak oni weryfikują te tarcze.

Marcin Biernat Mechanik

22.01.2016 09:50
klocki i tarcze z firm trw i hart uwielbiają piszczeć mimo perfekcyjnej wymiany dbając o najmniejsze szczegóły

Jacek Jakimów Mechanik

22.01.2016 21:21
Łukasz, Największy wpływ na bicie tarcz w przyszłości ma ich właściwe ułożenie. Nie można dopuścić do sytuacji w której tarcza się zahartuje nierównomiernie. Gdy tak się stanie już w momencie wydania auta jesteś w szarej pupie... Wystarczy bowiem żeby klient raz zahamował do 0 i stał na wciśniętym hamulcu by tarcza pod klockiem uległa punktowemu hartowaniu... Jak ciężko obrabia się zahartowane żeliwo z powodu współczynnika tarcia wie chyba każdy... Tarcza się zużywa wszędzie tylko nie tam gdzie się zahartowała.... i po paru tysiącach km masz bicie które szarpie kierownicą.... Możesz Brata spytać ile tarcz reklamowałem... Odpowie ci 0 napewno... Na marginesie. Czekam na moderację tip w tym temacie... https://teamtotalpro.pl/front/tips/show/id/24/ Można poczytać...

Łukasz Bogus Mechanik

22.01.2016 23:56
Ciekawe z tym staniem na hamulcu o tym nie pomyślałem :) co do samego docierania stosujemy podobną metodę rozpędzasz się do 80 kmh i hamujesz do 30 kmh i tak pięć razy. Jeżeli chodzi o reklamację to odkąd pamiętam, a już trochę lat mam :) to mieliśmy dwie obie uznane :) Tak na marginesie jak Ty dodajesz te porady, że masz do nich link bo u mnie pisze tylko że oczekuje na moderację a potem cisza :(

Jacek Jakimów Mechanik

23.01.2016 07:35
Hmmm, portal jest bajecznie prosty....

Jacek Jakimów Mechanik

23.01.2016 08:34
Łukasz, Ja łącznie mam 15 cykli hamowania, które w końcowej fazie dają rozgrzanie tarcz hamulcowych do blisko 600 stopni.

Jakub Kurek Mechanik

26.01.2016 21:49
Czesto zdarza sie ze piszcza klocki poniewaz nie sa odpowiednio dobrane do tarcz, najlepiej jest stosowac klocki i tarcze hamulcowe jednakowej firmy

Jacek Jakimów Mechanik

29.01.2016 19:27
Pozwolę Sobie nie zgodzić się z tą opinią... Od zawsze montuje zestawy złożone z podzespołów różnych firm i nie było sytuacji żeby jakikolwiek zestaw piszczał... W swoich autach montuje klocki Ferodo DF zawsze i tarcze Brembo. i nigdy nie piszczały hamulce.

Szymon Tyma Mechanik

29.02.2016 15:21
Piszczenie wynika na zbyt dużego luzu na linii klocek - jarzmo. Czasami pomaga pasta do klocków.

Marcin Borawski Mechanik

20.07.2016 19:11
Najprawdopodobniej zbyt twarde klocki i wtedy mamy piszczenie

Adam Banaszek Mechanik

15.08.2016 16:01
Zła jakość części, nieprawidłowe docieranie

Dawid Średniawa Mechanik

26.08.2016 15:17
Kiepskiej jakości klocki hamulcowe

Szczepan Krasny Mechanik

31.08.2016 21:30
Podejrzewam ze założyłeś tarcze lub klocki Boscha i dobrałeś drugi element inny to bedą piszczeć, jeżeli decydujesz sie na Boscha pamiętaj by zawsze zakładać tarcze i klocki tylko z tej jednej firmy.
Zaloguj się , żeby dodać komentarz