Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek

Mateusz Bębynek

Mechanik
28.02.2016 11:38
Witam. Mam pytanie odnośnie forda c maxa z 2006r 1.6tdci 109km. Po odłączeniu komputera zablokował sie imo.( brak reakcji po przekręceniu kluczyka) mrugająca czerwona kontrolka.. Moje pytanie- czy przez zablokowane imo możliwa jest utrata łączności z sterownikiem silnika. A drugie pytanie czym najlepiej zakodować imo?

Łukasz Bogus Mechanik

28.02.2016 12:11
Komunikacja powinna raczej być chociażby by po to żeby zakodować ponownie immo. W większości przypadków do zakodowania immo potrzebna jest serwisowka no i musisz posiadać pin żeby to zrobić. Jeżeli przed rozłączeniem było wszystko ok sprawdź czy przypadkiem nie po zaginałeś pinów od sterownika i napisz w jakim celu był odpinany sterownik to może pomóc zlokalizować usterkę.

Mateusz Bębynek Mechanik

28.02.2016 13:37
Piny w komputerze sa okey, w tym fordzie immo jest w liczniku. Niestety komunikacji z sterownikiem silnika nie ma. Komputer byl zdemontowany w celu zamocowania go w oryginalnej obudowie.

Jacek Jakimów Mechanik

28.02.2016 13:59
Proszę sprawdzic bezpieczniki w skrzynce pod maską. Wyrażam nadzieje ze zachował Pan procedury i na wstępie odpiał Pan akumulator i poczekalni min 10 minut przed praca. W przeciwnym wypadku przekazaniu ulec może obwód wewnętrzny komputera silnika co objawia się przepaleniem bezpieczniki nr 18 o prądzie 20 A - kolor żółty

Jacek Jakimów Mechanik

28.02.2016 14:15
Oczywiście chodziło o uszkodzenie obwodów wewnętrznych komputera. W pośpiechu nie sprawdzałem co poprawia słownik w telefonie. Przepraszam za błędy.

Mateusz Bębynek Mechanik

28.02.2016 14:50
Tak, akumulator został rozpięty. Bezpieczniki są okey, zasilania oraz masy na komputerze również. Dziekuje za szybkie odpowiedzi. Czy jest możliwe ze przez zablokowane imo został zablokowany dostęp do sterownika silnika ? Z reszta zespołów urządzenie diagnostyczne ma lacznosc. Natomiast z sterownikiem silnika nie ma tej łączności.

Łukasz Bogus Mechanik

28.02.2016 15:59
Czy po wejściu w inne systemy np. ABS są błędy z Can związane z sterownikiem silnika ?

Jacek Jakimów Mechanik

28.02.2016 16:00
Komputer silnika by móc się z nim połączyć musi mieć komplet zasilan. Gdy nie ma zasilania immo zgłosi usterkę. Proszę sprawdzic zasilanie na 4 pinie przeplywomierza i proszę podac wartość

Mateusz Bębynek Mechanik

29.02.2016 11:41
Odbiorę auta od elektryka który mowil ze zakoduje mi kluczyki ale nie dal rady i wtedy sprawdź zasilanie. Wyrzucza bledy can w innych sterownikach.

Jacek Jakimów Mechanik

29.02.2016 12:20
Niestety pozostały Panu dwie opcje. Pierwsza przyjemna, brak zasilań na ECU wywołane przepaleniem bezpiecznika lub uszkodzeniem wiązki/ wypięciem się którejś z wtyczek w skrzynce bezpieczników. Druga to przepalenie obwodów ECU tak jak pisałem na wstępie.

Łukasz Bogus Mechanik

29.02.2016 16:01
Jeżeli sprawdzenie zasilań o których pisze Pan Jacek wyjdzie ok to zanim zaczniesz szukać sterownika :) spróbuj odłączyć licznik i sprawdź czy wtedy wróci komunikacja.

Jakub Kurek Mechanik

01.03.2016 10:22
Mogl tez sie uszkodzic przewod od diagnostyki, ja bym zmierzyl przejscie miedzy sterownikiem silnika a gniazgem diagnostycznym, oczywiscie jesli zasilanie i masy dochodza do sterownika

Łukasz Bogus Mechanik

01.03.2016 22:42
Chyba coś pomogło bo pytania się skończyły :D

Mateusz Bębynek Mechanik

08.03.2016 15:57
Temta jeszcze nie zakończony;) po zakodowaniu kluczyków same sie blokują..

Łukasz Bogus Mechanik

15.03.2016 22:17
I jak Panie Mateuszu udało się zakończyć sprawę bo chętnie poznalibyśmy przyczynę awarii ? :)
Zaloguj się , żeby dodać komentarz