Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek

Adam Gawron

Mechanik
24.09.2015 00:22
Witam. Jak w tytule chcę dobrać dobry olej do starej, poczciwej Hondy Civic IV gen z silniczkiem 1.6 wyposażonym w zmienne fazy rozrządu(tzw. V-Tec). I teraz biorąc pod uwagę, że jednostka napędowa jest mocno wysilona, dodatkowo jest po paru modyfikacjach; odcięcie zapłonu ma przy obrotach 8300 no i wiadomo jak to auta z V-Tec-em zaczyna jechać dopiero od 5 000 obr/min to jakim olejem zalewać ten silnik i jak często wymieniać owy olej? Aktualnie został zalany Totalem 3W-40... Czy warto przejść na 10W-60 Racing? Czy ktoś już jeździł na tym oleju i jak odczucia? No i czy wymiana co powiedzmy 8000km nie będzie zbyt rzadka? Biorąc też pod uwagę to, że auto raczej nie służy do spokojniej jazdy...
15.10.2015 12:48
Witaj, Troszkę w Twoim zapytaniu jest nieścisłości. Obecnie masz zalany olej....? domyślam się, że 5w40 ? Chcesz przejść na Total Racing? Jeśli tak, to jest to 10W50. Total nie produkuje oleju 10w60. Produkuje go między innymi Valvolione. Ale zakładam, ze chcesz Totala. Zatem z czystym sumieniem polecam Ci 10W50, tym bardziej, że jest on z tego co się orientuję olejem w pełni syntetycznym w przeciwieństwie do olejów 5W40 które są wykonywane w technologii syntetycznej ( HC ) . Pamiętać musisz jedynie o tym, by olej dobrze rozgrzać, gdyż jego lepkość kinematyczna w 40 stC jest sporo większa niż oleju 5w40. Za to przy tzw" pałowaniu" zapewni odpowiednią grubość filmu . W przypadku oleju 5w40 przy tak ekstremalnych obrotach jak Twój V-tec mógłby gubić film. Rozgrzewanie oleju 10w50 jest również ważne ze względu na V-Tec, wiadomo dlaczego ;-) Ja z powodzeniem stosowałem Racing 10W50 w zmodyfikowanym silniku ze stajni PSA ( XU9J4 ) który również kręcił się wysoko ( 7500 ) i nie udało mi się go nigdy zagrzać do temperatury większej niż 120 stC..a 5w40 tak... Zatem jeśli auto nie służy do spokojnej jazdy to 10W50 będzie lepszym wyborem niż jakikolwiek 5w40. A najlepszy byłby 5w50..ale Total nie ma go w ofercie

Adam Gawron Mechanik

17.10.2015 14:55
O widzisz Mateusz, mój błąd, chodziło mi właśnie o 10W50... Dzięki za odpowiedź, właśnie na taką czekałem, na odpowiedź kogoś kto używał tego oleju ;) a co do temperatury, to nigdy nie "pałuje" silnika na zimnym... Wiadomo że musi być rozgrzany żeby zacząć "prawdziwą" jazdę. I nie jest to auto do "niedzielnej" jazdy, więc często dostaje "w dupe"...

Piotr Wołk Mechanik

03.11.2015 23:12
również posiadam Honde ze zmiennymi fazami VTEC, jednak silnik o oznaczeniu H22A7, jeśli używasz auta zgodnie z przeznaczeniem, dobrze rozgrzewasz silnik przed upalaniem to również polece Ci jakies 10W50, silnik będzie lepiej chłodzony przy maksymalnych obrotach, jego zużycie spadnie i będziesz zadowolony. 5w40 nadaje się bardziej do codziennej jazdy na krótkie dystanse :)

Kuba Sobieszek Kierowca

12.11.2015 17:42
Możesz zastosować olej do samochodów wyczynowo sportowych. jest to olej odporny na skoki temperatur. Oleje do samochodów seryjnych dbają o niskie spalanie paliwa i emisje spalin, natomiast oleje wyczynowe maja chronić silnik i zapewnic jego maksymalną moc. Proponował bym olej MOTUL 5W40 przeznaczony jest do aut wyścigowych.

Górecki Łukasz Mechanik

13.12.2015 21:43
tylko i wyłącznie motul 10w50 wymiana ja osobiście zalecam przy b seri co 8tys i co 20 tys regulacja zaworów
28.01.2016 13:56
10w60 to świetny olej ale nie do codziennej jazdy dla zwykłego użytkownika,jest dość gęsty zwłaszcza przy niskich temperaturach trzeba pamiętać by rozgrzać silnik przed użyciem większej mocy,z moich doświadczenie wynika ze v-tec nie lubi takiego oleju ,serwis twierdzi podobnie

Paweł Gmiterek Mechanik

17.02.2016 08:13
Olej 5W-50 jest dobrym olejem dla takiego auta na krótkie odcinki (częsta jazda w mieście) i kiedy raz na jakiś czas go przyciskasz mocno. Jeżeli Ci się nie spieszy i masz kawałek do toru - 20km to spokojnie olej 10W-50 Total możesz zalać. Musi być po prostu porządnie rozgrzany i tyle.
10.03.2016 11:17
ja w moim eclipse mam zalany Valvolione 10w60 nie mam zadnych zastrzezen do niego wiec mysle ze hanka tez nie bedzie miala a wymiana co 8000km powinna byc taka w sam raz

Kamil Serewa Mechanik

14.03.2016 23:31
AUDI S6 2,2 TURBO VALVOLIONE 10W60 SPOKO CASTROL 10 W60 STRASZNIE UBYWAŁ I DYMIŁA

Rafał Sawicki Kierowca

26.04.2016 21:07
QUARTZ 7000 ENERGY 10W40 Polecam :)

Dawid Średniawa Mechanik

20.06.2017 00:21
Motul 10W40 polecam
Zaloguj się , żeby dodać komentarz