Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek

Damian Michalak

Mechanik
06.03.2016 22:46
Posiadam Kia Rio II i zamierzam wymienić tylne klocki hamulcowe. Moje pytanie brzmi jaka marka jest najlepsza w stosunku jakości do ceny. Czy da się kupić dobre klocki w granicy 150-200 zł za komplet do tylnej osi ?

Kamil Kusiński Mechanik

06.03.2016 23:23
w tych pieniądzach spokojnie kupisz klocki :) jak dla mnie trw, ate lub remsa czy brembo. Obstawiam że auto do jazdy na co dzień i jakiś przeciążeń dużych nie ma żeby inwestować w klocki bardziej wyczynowe :)
07.03.2016 08:21
Tak jak kolega podpowiedzial za te cene kupisz spokojnie klocki z górnej półki.

Paweł Wilczek Mechanik

07.03.2016 15:39
ja polecił bym TRW

Jacek Jakimów Mechanik

07.03.2016 18:18
Polecam klocki marki FERODO i ATE. Przy wymianie klocków powinno się także zamontować nowe blaszki sprężyste które poza oryginalnymi kompletami, są dostępne w zestawach tylko tych producentów. Sugeruję także przy obsłudze klocków hamulcowych sprawdzenie stanu szczęk hamulca ręcznego.

przemek zduniak Mechanik

07.03.2016 21:39
super

Łukasz Bogus Mechanik

07.03.2016 21:47
Jeżeli zdecydował byś się wybrać Boscha na tej stronie dobierzesz je bez problemu http://www.bosch-automotive-catalog.com/pl

Paweł Gmiterek Mechanik

08.03.2016 08:21
Co do klocków Boscha mogę się nieco wypowiedzieć. Są z dziwnej jakości spieków przez co okrutnie śmierdzą, miałem dwa komplety - być może trafiłem na słabej jakości ale przy tych samych tarczach jedne z nich trzeba było dogrzać żeby hamowały a drugie po rozgrzaniu nie chciały hamować tylko zajeżdżały. Oba były używane w tym samym aucie w podobnych warunkach. Pierwsze momentalnie mi zeszły - bardzo leciał pył. Ogólnie co do firmy Bosch mam ostatnio dosyć negatywne podejście z powodu jakości produktów które nabywałem w ostatnim czasie.
08.03.2016 15:00
Ja tez twierdze ze bosch jest ostatnio słaby ,remza często piszczy,polecam TRV oraz ATE

Piotr Zygowski Mechanik

30.03.2016 16:02
Ja od siebie mogę polecić TEXTAR. Ta firma robi części na pierwszy montaż dla większości producentów samochodów osobowych.

Dawid Średniawa Mechanik

26.08.2016 15:20
Polecam klocki Textar

Daniel Busse Mechanik

27.08.2016 02:41
Ja mam w swojej zafirze boscha i sprawuje się znakomicie.Polecam
16.09.2016 14:53
na tylną oś możesz założyć spokojnie tańsze klocki ponieważ tył tak mocno nie bierze udziału przy hamowaniu

Jacek Jakimów Mechanik

17.09.2016 10:54
Panie Jakubie, akurat w KIA RIO CEE'D tylne klocki wymienia się zwykle częściej niż przednie. W związku z czym klocek z tyłu musi być dobrej jakości (FERODO) lub twardy (ATE).
18.09.2016 08:10
Ja zakładam TRW lub ATE

Piotr Rogowski Mechanik

16.10.2016 22:55
Ja montuje tylko textar

Dawid Saferna Mechanik

03.11.2016 21:11
Jak tanie i dobre to polskie lumag BRECK są miękkie a trw czy ate to rożnie bywa można kupić twardei będą piszczeć , miały być dobre i tanie , ate nie należy do tanich to już najwyższa półka razem z textarem.

Łukasz Kluba Mechanik

08.12.2016 18:39
Panie Dawidzie, piszczenie hamulców nie bierze się z twardości materiału ciernego klocków czy szczęk.
08.12.2016 19:10
Łukasz Kluba ...a z czego ?

Jacek Jakimów Mechanik

08.12.2016 19:55
Np z luzów w zawieszeniu - częsta przypadłość BMW. Błędy w montażu też będą generować hałas. Klocek miękki też może się drzeć mając niewłaściwy skład. ostatnią rzeczą która generuje piszczenie jest "twardość" klocka
08.12.2016 20:19
Miękki klocek może drzeć? ? ? .zawsze drze twarde o twarde . A miękkie sie wyciera i powoduje pył. Kiedyś jurid miał trzy twardości klocków .

Jacek Jakimów Mechanik

08.12.2016 21:23
Tak Panie Jarosławie. Miękki klocek może się drzeć bardziej niż twardy. Gdyż za hałas odpowiada ruch periodyczny klocka, a on jest w tym przypadku wypadkową współczynnika tarcia klocka i rezonansowej częstotliwości klocka. Fakt zmieni się dźwięk na niższy ale jak pisałem do głośności klocka nijak ma się twardość.
09.12.2016 06:48
Miękki klocek skończyć sie może w ciągu nawet zdazalo sie 3000 km ipylu strasznie dużo. A piszczacy klocek był i był . I dochodziło do tego ze prawie cały klocek dlatego ze piszczal klient chciał wymieniać . Wiec nie widzę tu znów Pana teori mieekiego klocka . Więcej zawsze piszczały juridu czy textary , ferodo . Niż miękkie i kiepsko wykonane ABE lub inne no name . Moze zamiast teori czas popracować na warsztacie .

Jacek Jakimów Mechanik

09.12.2016 08:58
Pracuję... klocek pewnej firmy po przebiegu 2500 km- zużyty w 80 % pylący jak diabli darł się jeszcze bardziej. Twardość klocka nie ma wpływu na generowany hałas. ważne jest jaka ma częstotliwość rezonansową. każdy klocek drga przy hamowaniu i ważne jest czy jego częstotliwość własna wyszła poza pasmo słyszalne czy też nie. Zapewne zgodzi się Pan że im twardszy materiał tym powinna być wyższa częstotliwość rezonansowa i klocek piszczy wysokim tonem denerwującym. im miększy klocek tym niższa częstotliwość, przechodząca z piszczenia w szum aż do buczenia. Jednakże głośność będzie zależna od amplitudy drgań - sam niech Pan zadecyduje który materiał będzie drgał z większą amplitudą?? Oraz który będzie się darł bardziej... Tak więc wyjaśnione chyba wszystko - Hałas to nie tylko piszczenie wysoką częstotliwością, a można odnieść wrażenie po wypowiedziach że ma Pan troszeczkę zawężone pole weryfikacji hałasów do jednego tylko typu "pisku"

Herman Mechanik

07.11.2018 06:33
ATE, TRW - generalnie są niezły wybór, ale nie wiadomo na produkt jakiej fabryki trafisz. Bo, na przykład, ate z Czech będą mieli inny skład, niż ate z Chin czy Włoch. Toz ATE, TRW, Textar to tylko marketing. Natomiast, polecił bym Ferodo premier (też różne fabryki, ale jakość stabilna). Do jazdy bardziej aktywnej - ceramiczne Power Stop, nie pyla i nie puszczą. Jeżeli półka budżetowa, to Road House lub Remsa.

Rafał Sawicki Kierowca

07.11.2018 10:26
Panie Herman, dane o TRW i Ate są oficjalne? Na opakowaniu widzę tylko napis made in UE

Łukasz Bogus Mechanik

07.11.2018 23:28
W kaki sposób ocenia Pan skład mieszanek jakieś testy lub badania chemiczne czy kolega mówił ? :)

Herman Mechanik

08.11.2018 05:35
Panie Rafale, co to znaczy dane oficjalne? Strona ATE pokazuje nawet ze producent ma kilka fabryk, produkujących klocki. Nigdy nie widziałem "made in Eu" tylko kraj pochodzenia. Ate - widziałem Czechy, Chiny, Hiszpania
09.12.2018 21:02
tylko fomar produkuje dla europy
Zaloguj się , żeby dodać komentarz