Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek

przemek zduniak

Mechanik
09.03.2016 13:15
Co sądzicie o serwisowaniu nowego auta w autoryzowanym serwisie ???

Łukasz Bogus Mechanik

09.03.2016 14:54
Jeżeli samochód ma tylko podstawową gwarancje to możesz serwisować poza autoryzowaną stacją obsługi oczywiście z zachowaniem wytycznych producenta.

Jacek Jakimów Mechanik

09.03.2016 18:43
Serwisowanie w autoryzowanym serwisie jest niekonieczne przy zachowaniu pewnych procedur. Serwisy szukają każdego pretekstu do ewentualnego odrzucenia napraw gwarancyjnych. 1. Do obsługi auta używamy materiałów i części dedykowanych przez producenta ewentualnie części producentów działających w kooperacji z danym producentem samochodu. Unikniesz ewentualnych problemów z przyszłymi naprawami gwarancyjnymi. 2 Warsztat powinien mieć wykupiony dostęp do danych producenta. Unikniesz ewentualnych szopek z udowadnianiem że warsztat posiadał odpowiedni sprzęt i wiedzę . 3 Auto mimo wszystko powinno trafić do serwisu celem wykonania tzw kampanii, czyli usunięcia standardowych usterek ujawnionych w danym modelu.
09.03.2016 20:46
Producenci współczesnych samochodów przerzucili testy swoich aut na nabywców i wszelkie niedoróbki które wychodzą po sprzedaży są usuwane w czasie przeglądu gwarancyjnego , dotyczy to szczególnie oprogramowania różnych sterowników . Klient nie jest informowany o tym fakcie , jest to robione po cichu , żeby nie robić akcji serwisowych które psują opinie o marce w mediach. W autach serwisowanych w aso oprogramowanie jest zmieniane , my - niezależne warsztaty nie mamy takich możliwości i często miotamy się z usterkami których powodem jest błędne oprogramowanie. Ja sądzie , że gwarancie należą do producenta.
20.05.2016 11:50
Przede wszystkim należy skończyć z traktowaniem ASO jako zło konieczne. Powinna to być zawsze alternatywa dla klienta. Jeżeli chce zapłacić więcej, ale ma w tym zapewniony pewien standard, tzn. naprawa zgodna z technologią producenta, oryginalne części zamienne, wykonane akcje naprawcze, aktualizacja oprogramowania, poczekalnia z kawą telewizją, internetem, prasą, ewentualnie samochód zastępczy, mycie pojazdu, itd. To dlaczego nie. Są oczywiście warsztaty niezależne, które dużą część tych standardów również zapewnią, ale jednak nie w każdym mieście, nie wszędzie, a i ceny w nich też są zazwyczaj już zbliżone do tych w autoryzowanych serwisach. Jeśli jednak użytkownik pojazdu chce wykonać tańszą naprawę, może wybrać warsztat nieautoryzowany, ale też niech nie będzie później miał roszczeń gwarancyjnych w przypadku wykonywania napraw niezgodnych z technologią producenta.
Zaloguj się , żeby dodać komentarz