Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek

Kamil Kusiński

Mechanik
11.03.2016 13:14
Witam czy ktoś przerabiał problem w boxerze otóż problem jest że auto przechodzi w tryb awaryjny i go odcina i jazda wiadomo bez turba do 80 km/h, Błąd jaki cały czas pokazuje komputer to P2563 - kopiowanie położenia turbo - akutator na gruszce turbiny nowy oraz turbo sprawdzone i sprawne na 100 %. Lekkie dodanie gazu i problem że bład po skasowaniu powraca. Nieraz odetnie go na luzie przy 2tys obrotów a nieraz przy 3,5 tys. układ dolotu powietrza raczej szczelny :)

Łukasz Bogus Mechanik

11.03.2016 15:49
A podciśnienia i wiązkę sprawdzileś?

Jacek Jakimów Mechanik

11.03.2016 17:12
Z dużą dozą prawdopodobieństwa masz problem z czujnikiem na gruszce turbo, lub samą regulacją sztangi po niezbyt udanej regeneracji turbo. Błąd się pojawia gdy zadane wartości sterowania turbosprężarką nie pokrywają się z informacją zwrotną z czujnika położenia gruszki. Zalecam następujące działania. Sprawdzenie stanu czujnika gruszki. Sprawdzenie skoku i prawidłowej regulacji długości sztangi. Przy 100 % pewności prawidłowości poprzednich punktów wykonujemy próbna adaptacje sterowania turbo. W przypadku powrotu błędu wymieniamy modulator ciśnienia turbo czyli elektrozawór sterujący.

Łukasz Bogus Mechanik

11.03.2016 22:03
Panie Jacku zostaliśmy sami na forum cała reszta szykuje się na Poznań :)

Kamil Kusiński Mechanik

12.03.2016 08:33
czujnik ten wymieniony panie jacku i turbo też odrazu było na wieżku na stole podpięte pod maszyne i parametry wyszły perfekt :) także zostaje wykluczone... co do podciśnienia to wymienione odrazu bo wężyki to groszowe sprawy. fakt który został dopatrzony to są duże różnice w ilości powietrza zadanego co do ilości jakie podaje odczyt z przepływki.

Łukasz Bogus Mechanik

12.03.2016 14:37
ale czy zmierzono samo podciśnienie ? bo tam recyrkulacja też jest chyba na podciśnienie i to by wyjaśniało różnice na przepływomierzu.

Jacek Jakimów Mechanik

12.03.2016 16:29
Sprawdzenie turbosprężarki na maszynie nijak się ma do tego błędu. Ważne jest by sprawdzić zakres pracy gruszki i poprawność zadania pozycji przy danych wymaganiach ecu.

Kamil Kusiński Mechanik

14.03.2016 11:56
Problem rozwiazany :) jednak elektrozawor sterowania turba ten na podszybiu ...niby chodzil ale jednak cos go zacinalo. Podziękowania serdeczne dla Jacka :)

Łukasz Bogus Mechanik

16.03.2016 00:05
A mówiłem żeby podciśnienie sprawdzić :P

Kamil Kusiński Mechanik

19.03.2016 20:10
dwie trasy zrobione i znów problemy masakra jakaś... elektro i wszystko od sterowania turba chodzi parametry piekne ... ale parametry przeplywki odbiegają od normy... a już momentami powyżej 3000 tys obrotów, zalecany wydatek powietrza idzie w gore a odczyt z przeplywki spada i jest różnica ok 500-700 jednostek... chyba jak pech to pech ... jedno sie poprawilo to drugie siadlo...

Tomasz Wroński Mechanik

27.11.2017 00:14
wspolczuje ja nie mialem jak zaprogramowac wtryskow bo nie posiadam sprzetu a jak oddalem do aso to powiedzieli ze sie nie da ze wiazka kombinowan i ze wtryski regenerowane byly i nie da sie poloczyc z komputerem

Marcin Zajączek Mechanik

01.01.2019 12:56
Witam, jak rozwiązano problem ??
Zaloguj się , żeby dodać komentarz