Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek

Maciej Dybcio

Mechanik
13.03.2016 01:16
witam falują mi obroty na luzie. silnik benzyna 1.6 8v volkswagena zagazowany. falują zarówno na gazie jak i na benzynie. czasem silni po odpaleniu trzyma wysokie obroty na luzie, prawie 2000. co to może być? dziękuję za odpowiedź

Łukasz Bogus Mechanik

13.03.2016 10:17
Który rok tego samochodu albo jaki kod silnika ?
13.03.2016 10:38
cześć, obrotami na biegu jałowym jest odpowiedzialny silnik krokowy,podejrzenie odnośnie 2000 tys obr. może przepustnica się zawiesza, Jeżeli potrafisz to zdemontuj są i przeczyść ją porządnie sprawdź też czy uszczelka która jest pod nią idealnie dolega do kolektora aby nie brał lewego powietrza. Nie zapomnij na koniec zrobić adaptacji przepustnicy. Ten zabieg powinien pomóc, ale przed tym bo to dość pracochłonna robota sprawdź układ dolotowy czy jest szczelny być może tam przedostaje się lewe powietrze. Możesz też sprawdzić stan: - kabli zapłonowych - świec - kąt ust. zapłonu - ciśnienie w cylindrach

Paweł Wilczek Mechanik

13.03.2016 12:20
jeżeli na benzynie i gazie jest to samo to silniczek krokowy odpada ponieważ gaz ma swój silniczek krokowy moim zdaniem łapie gdzieś lewe powietrze

Jacek Jakimów Mechanik

13.03.2016 13:46
Żaden vw 1,6 8v nie ma silnika krokowego. Jest albo serwomotor przepustnicy, albo stabilizator biegu jałowego. należy przede wszystkim sprawdzić szczelność kolektora dolotowego i serwa hamulców, później sprawdzić przepustnice pod względem ewentualnych usterek stwierdzonych przez ecu. Dopiero gdy wszystko do tego momentu będzie ok. Dokonać wyczyszczenia i adaptacji przepustnicy i nastaw ecu.
13.03.2016 14:15
Miałem taki problem... Przyczyną był czujnik ciśnienia oleju na pompie od wspomagania powodował falowanie.

Łukasz Bogus Mechanik

13.03.2016 22:45
Może niech jednak Pan Maciej napisze jaki to model, który to rok albo najlepiej kod silnika wtedy chociaż będziemy wiedzieli w jaki sposób realizowane są wolne obroty i nasza dyskusja będzie bardziej merytoryczna. Panie Pawle tzw. silniczek krokowy który jest wykorzystywany w instalacjach gazowych służy do czego innego niż tzw silniczek krokowy wykorzystywany do regulacji wolnych obrotów i ten od wolnych zawsze ma on wpływ na pracę silnika.

Maciej Dybcio Mechanik

14.03.2016 17:07
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi ;) to vw polo III variant z 1997 roku 74kW mocy znalazłem małą nieszczelność w układzie dolotowym, została na szybko prowizorycznie usunięta taśmą ale problem dalej występuje

Jacek Jakimów Mechanik

16.03.2016 19:44
Moja poprzednia odpowiedz cały czas na czasie. bez pracy z urządzeniem diagnostycznym się nie obejdzie.

Łukasz Bogus Mechanik

16.03.2016 22:50
Spróbuj zrobić tak weź ściągnij rurę od dolotu z przepustnicy i odłącz przepływomierz następnie odpal samochód zobacz czy dalej występują objawy jeśli tak znajdź jakąś mocniejszą folię i dokładnie owiń nią przepustnicę tak żeby całkowicie zatkać dolot, odpal silnik jeśli nie chodził wcześniej folia wtedy się uszczelni tylko nie pozwól żeby ją wciągnęło :) jeśli mimo zatkania silnik będzie chodził to znaczy że gdzieś jest nieszczelność jeśli zgaśnie to to trzeba szukać w innym kierunku.

Maciej Dybcio Mechanik

20.03.2016 17:14
ok, dziękuję wszystkim za porady :)

Mateusz Pióro Mechanik

28.03.2016 22:07
Witam. Mam podobny problem w Mondeo mk2 1,8 V16 97 rocznik. Może jakaś podpowiedź co mu dolega?

Dawid Saferna Mechanik

03.11.2016 21:28
albo lewe powietrze albo przepustnica zwykle jest brudna lub uszkodzenie wewnętrzne szczotek silnika lub potencjometru który z czasem się wyciera , po wymianie ewentualnej przepustnicy nie trzeba robić żadnych adaptacji wystarczy skasować błędy silnika o ile są . ktoś pisze pierdoły z adaptacjami chyba gazety czyta a nigdy nie miał w ręku tego . tematy takie przerabiam kilkanaście razy w ciągu roku , można sprawdzić jeszcze zaworek odpowietrzania zbiornika paliwa czy jest szczelny czasami się zacina i lubi ciągnąć lewe powietrze tamtędy.

Daniel Betkowski Mechanik

04.12.2016 10:01
wez plak i zpryskaj silnik na odpalonym jezeli jest gdzies nieszczelnosc to zauwazysz po obrotach
04.12.2016 12:27
Czy juz zostało naprawione auto ?
04.12.2016 18:28
Do sprawdzenia przede wszystkim przewody podciśnieniowe dolotu
05.12.2016 20:41
Koledzy patrzcie na daty tematów . Od marca chyba auto już dawno naprawione.
05.12.2016 21:13
Wszystko rozumiemy . Ale czemu właściciel posta nie potrafi napisać czy naprawił i co bylo problemem ? Jak z pytaniem to pierwszy .
Zaloguj się , żeby dodać komentarz