Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek

Kamil Pawełczyk

Kierowca
05.12.2016 18:40
Witam. Posiadam Corse C 1.0 z 2005r. z przebiegiem 200tys. Jest w moim posiadaniu od 3 lat i najprawdopodobniej był tam zalewany olej zalecany przez producenta 5w30. Zasiegnałem porad kilku mechaników i zalecili mi olej 10w40 ze wzgledu na przebieg samochodu - obecnie valvoline 10w40 maxlife. Olej wymieniam wg zalecen co ok 10tys.km czyli srednio co rok. Przy nizszych temperaturach tak jak teraz po odpaleniu przez kilka sekund silnik glosno chodzi jak traktor potem wszystko wraca do normy. Jak sadzicie czy polsyntetyk przy takim przebiegu jest odpowiedni dla tego auta czy moze warto zaryzykowac i wrocic do 5w30 ,5w40 pelnego syntetyku? Bd to mialo wplyw na lepsze rozprowadzanie oleju w zimnym silniku zarazem na kulture pracy czy lepiej zostawic to co jest polsyntetyk?
05.12.2016 19:56
Witam jeśli autko nie ma wycieków i nie bierze oleju został bym przy pełnym syntetyku a co chodzi o hałas przy uruchamianiu to niestety masz zużyty łańcuch rozrządu i nie ma to nic wspólnego z olejem . Czeka cię niestety wymiana rozrządu
05.12.2016 20:39
Olej powinien być 5w30 . Nie ma w zasadzie syntetyków . Wszystkie to poprostu oleju chydrokrakowalne . Syntetyczne oleje są typu PAG lub PAO . A liczby 5w40 10 w40 15w40 to tylko dane w jakich temperaturach pracują
05.12.2016 21:08
Ciekawa teoria , szkoda że nie prawdziwa.
05.12.2016 21:27
Jeżeli tak uważasz to może czas sie podszkolić .
05.12.2016 22:26
Chyba tak , bo znam dwie bazy olejowe - mineralne na bazie ropy naftowej i bazy syntetyczne bez ropy. Oleje typu PAG lub PAO to ja myślałem że są to oleje do smarowania sprężarek klimy.
06.12.2016 06:36
Tak masz racje . Ale to 100% syntetyki

marek kolorz Mechanik

06.12.2016 12:48
witam moim zdaniem walwoline maxlajf 5w40 jest przeznaczony do samochodów z dużym przebiegiem pozdrawiam

Jacek Giza Kierowca

06.12.2016 22:37
Fajnie, że ktoś bez widoku auta jest w stanie "usłyszeć" dzwięk rozrządu... :) jeśli już to bliżej chyba do regulacji zaworów natomiast Trzeba auto zdiagnozować na żywo. Odpowiadając na pytanie kolegi o olej przez cały czas eksploatacji auta lejemy taki olej jaki zalecił producent. W twoim przypadku jest to pełen syntetyk. Jeśli chodzi o Valvoline nie polecam maxlife do twojego samochodu. Czemu skoro to świetny olej a no dlatego, że nie spełnia wszystkich norm do twojego modelu a tłumacząc dodadki stosowane w tym oleju nie są przeznaczone do tego pojazdu nadaję się maxlife ale C3 który te normy spełnia. Rekomendował bym SynPowera mst c3 bądź AllClimate. ewentualnie jeśli silnik jest bardzo obciążany to xtream mst c3. Do kolegi Jarosława masz rację są to oleje estrowe. Przy silnikowych każdy olej jest na bazie minerału ilość dodatków (chemii) go "rozrzedza" proszę poczytać artykuły z zagranicy bądź wy googlować sobię nawet grafikę z olejami np. niemieckimi i przetłumaczyć sobię nazwę. Tylko w polse używa się nazw typu pełen syntetyk. Za granicą jest używane poprawne pojęcie wykonany w technologi syntetycznej. Wyczerpując temat z tego co wiem dostawców bazy olejowej na świecie jest 3 największych każda jest taka sama a firmy tylko dodają swoje uszlachetniacze itp chemie.

Dawid Średniawa Mechanik

07.12.2016 03:54
Jeśli samochód nie bierze oleju to nie zmieniał bym na inny niż zaleca producent pojazdu.

Jacek Giza Kierowca

07.12.2016 22:23
Gratulacje dla takich specjalistów. Nie wiem jakie są stawki za takie usługi natomiast temat jest rozwojowy. Moja propozycja to założenie portalu Diagnoza i naprawa online. Koledzy macie rację sam dokonam pierwszych wpisów wystarczy, że ktoś wpisze Astra 1 i pełna diagnoza wyskoczy Nawet na zdjęciu zardzewieje nic nie pomoże.
07.12.2016 22:55
Kolego Jacku lata praktyki i dla tego stawki są wysokie . Wszystkie fora opierają się na informacjach jakie podaje zainteresowany im jest ich więcej tym diagnoza jest trafniejsza a tajemnic zawodowych i tak nikt nie zdradzi. Z tą rdzą to przesada )))).

Kamil Pawełczyk Kierowca

08.12.2016 17:56
Dzieki za odpowiedzi. Przy kolejnej wymianie wroce do tego co zaleca producent. Wyciekow na chwile obecna brak - był z miski i uszczelniacza polosi ale to juz jest zrobione takze powrot do syntetyka moze nie spowoduje ,ze pusci cos na uszczelnieniach zobaczymy :)

piotr oskwarek Mechanik

23.12.2016 16:51
sama wymiana rozrządu kpl.niekiedy nie załatwia sprawy...popychacze hydrauliczne też się tłuką po odpaleniu a niekiedy nawet pompa oleju jest wypracowana i niestety cała obudowa razem z pompą do wymiany...ale często tylko wkład filtra oleju rozwalony a najczęściej niestety marki filtron aż się dziwię ...po prostu się rozsypują...albo orginalny albo bosch taką mam teorię.
09.07.2017 10:52
Olej taki jak producent zaleca a jeśli bierze olej to pozostaje remont silnika.

Eryk Busz Mechanik

11.11.2017 22:08
Prawda jest taka, ze nie ma już czegoś takiego jak olej syntetyczny, mineralny, czy półsyntetyczny. Aktualnie to tylko nazwy. Jeśli ktoś się z tym nie zgadza to jego sprawa. Akurat miałem przyjemność być niedawno na konferencji TeamTotal z Panem Adamem Klimkiem i Panem Andrzejem głównym specjalista od oleju total i elf i sam powiedział że to są oleje, które powstają z jednej bazy. Różnią się dodatkami. Były również pytania podobne do autora postu. Odpowiedź była jedną. Lej olej, jaki zaleca producent. A chodzi dokładnie o zalecana specyfikację. Jeśli bierze olej, to znaczy że trzeba poszukać przyczyny. Usunąć usterkę i dalej cieszyć sie że swojego autka.

Rafał Sawicki Kierowca

12.11.2017 07:49
Coś w tym pewnie jest. Ale zanim stanie się ta teoria powszechna minie jeszcze sporo czasu.
12.11.2017 18:04
Ciekawe jak Total robi oleje syntetyczne z bazy mineralnej- ropy naftowej lub odwrotnie. Może główny specjalista Totala wyjawi tę tajemnice.

Łukasz Bogus Mechanik

14.11.2017 08:42
Gdzie wyście ten temat znaleźli. :)

Kamil Kusiński Mechanik

14.11.2017 09:37
nie ma wyciekow nie kombinuj lej pelny syntetyk :) teoria ze auto ma 100 - czy 200 tys km nie oznacza schodzenia do polowki :) to tylko zle wplywa na silnik gdyby auto mialo z 500 tys to bym jeszcze zrozumial moze zmiane ale jak by nie bylo i tam wyciekow to byl lal pelny

Dominik Stachnik Mechanik

15.08.2018 13:42
Zalecany przez producenta
15.10.2018 21:44
Zgadzam się z przedmówcą - najlepiej trzymać się zaleceń producenta.
Zaloguj się , żeby dodać komentarz