Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek
14.12.2016 19:51
FORD 1.4 TDCI 2007r. KIEPSKO PALI PO DŁUŻSZYM POSTOJU, przeważnie w niższej temp., wtryski zregenerowane (piezoelektryczne), świece grzeją, ciśnienie sprężenia ponad normę w każdym cylindrze, żadnych błędów. Jedyne co mnie martwi ciśnienie paliwa : podczas pracy silnika 220000kPa, w czasie zapłonu niewiele ponad 300tys. Aha, jak odpali po dymi na biało, podejrzewam też uszczelniacze zaworowe. Może ktoś ma jakiś pomysł.

Jacek Jakimów Mechanik

14.12.2016 20:46
Proszę postawić auto na stromej górce tak by tył pojazdu był znacznie wyżej niż przód mając przy tym zatankowane auto pod korek. Gdy odpali lepiej proszę szukać nieszczelności w układzie paliwowym.

Marcin Węgrzyn Mechanik

14.12.2016 21:34
Polecam sprawdzić prędkość obrotową silnika podczas rozruchu, powinna osiągnąć conajmniej 250 obr/min , oraz zasilanie sterownika silnika powinno wynosić powyżej 9V
15.12.2016 12:24
Zapowietrza się, przed rozruchem napompować ręczną pompką i sprawdzić wtedy jak odpali. Jest to silnik PSA i częsta przyczyną są nieszczelne powroty z wtryskiwaczy

Łukasz Bogus Mechanik

15.12.2016 15:42
Przetarte przewody paliwowe pod filtrem powietrza.
15.12.2016 18:26
Największe prawdo podobieństwo tej przyczyny to zapowietrzenie układu paliwowego .Można założyć zaworek zwrotny na zasilaniu to koszt jakieś 20 złoty nie zaszkodzi a wręcz pomorze przy wymianie filtra paliwa układ się nie zapowietrzy. ale zaczoł bym od sprawdzenia przewodów pod filtrem powietrza i przelewów
19.12.2016 19:33
Mam nowe doświadczenie z tym autem, w sobotę rano -10 stopni, odpalił od strzała. Dziś +1 i odpalił po kilku zakręceniach, zauważyłem że w 1 przypadku załączyła się na chwilę kontrolka grzania świec, w 2 przypadku w ogóle. Macie jakąś wiedzę czy w tym modelu jest sterownik świec, czy tym steruje centralna jednostka. W autodacie niby jest, natomiast w moim aucie nie ma go we wskazanym przez aplikacje miejscu. Profilaktycznie wymieniłem także czujnik temp. cieczy.

Łukasz Bogus Mechanik

19.12.2016 21:43
Sprawdziłeś te przewody pod filtrem powietrza ? musisz je wyciągnąć z mocowań inaczej nie zobaczysz uszkodzenia jeśli jest.

Marcin Węgrzyn Mechanik

19.12.2016 23:06
Przekaźnik jest jest w takiej małej skrzynce za akumulatorem, zasilany z bezpiecznika F3 60 A bezpieczniki pod maską. Załączany przez sterownik silnika.
20.12.2016 15:44
W przewodzie paliwowym znajduje sie troche powietrza, lecz on nie jest przetarty (pozatym taki w przewód z pompką w ASO kosztuje 800 zł. :/), więc którędy dostaje się tam powietrze.
20.12.2016 19:28
W moim przypadku problem nieszczelności był nie w przetartych przewodach a w zgrzanych elementach łączonych (były luźne w przewodach)

Jacek Jakimów Mechanik

20.12.2016 20:49
Panie Jarosławie. Zrobił Pan test z zatankowanym i pochylonym autem? Powietrze może brać się ze zmęczonych oringi. Filtra paliwa uszkodzonego catchtank
20.12.2016 23:29
Zrobiłem, ale bak w polowie pełny, palil tak samo. Filtr paliwa nowy KNECHTA. Wymiana oringów, cieżka sprawa, bardzo zły dostęp, jak wyciągne na miarę i nie kupie nowych to będzie dopiero problem. Jutro jeszcze zatankuje do pełna i jeszcze raz zrobie test "łosia" :) na najezdzie. Chyba bede musiał sie poddać.
21.12.2016 09:02
Plak najlepszym rozruchem podczas zimy ;-)
21.12.2016 09:57
Powiedz to klientowi:P

Jacek Jakimów Mechanik

21.12.2016 20:14
1234 Panie Mateuszu. Plak jedyne co roi najlepiej to mechanicznie przeciąża silnik. Osobiście gdyby mi mechanik na garażu zrobił uruchomienie auta na plaka zmusiłbym go do poniesienia kosztów wymiany silnika wynikającej z: Obciążenia mechanicznego układu tłokowo-korowego Uszkodzeń układu wtryskowego wynikające z pracy na sucho ( w przypadku zapowietrzania się układu usuwa się usterkę i odpowietrza przyrządami a nie zmusza układ do pracy na pianie) Koła dwumasowego - wszak plak wytwarza dużo wyższe ciśnienie zapłonu i do tego nie w tym momencie.
27.12.2016 23:34
To w takim razie samostart lepiej brzmi , nikt nie powiedzial zeby odpowietrzac uklad zmuszajac silnik do pracy na plaka. Jak najbardziej gadzam sie z Panem ze wystepuja przeciazenia ale bez przesady ze od razu silnik trzeba wymieniać. Zdarzylo sie Panu przeciazyc silnik?

Jacek Jakimów Mechanik

28.12.2016 09:59
Parę lat temu byłem świadkiem jak jeden mechanik w mb vito zamiast znaleźć usterkę odpalam silnik mimo moich sprzeciwow samostartem (To gorsze od plaka) do tej pory nie bierze diagnostyki niepalących silników diesel. Zagadal ladnie i tak samo ładnie wyplul korbe. Auto naprawiamy i odpalamy normalnie z kluczyka.
27.02.2017 21:31
Taki przypadek przeorał mnie kilka miesięcy....a wiec pewniki wtryski (klient miał niby regenerowane - wstawione nasze - ten sam efekt), zawory na pompie, zmiana na rezystorach czujników temp. paliwa, zew, powietrza - ten sam efekt. Tak naprawdę dwa dni sprawdzania oscyloskopie (FSA BOSCH) znalazły problem, o dziwo alternator. Wymiana alternatora na nowy - właściwy.

daniel kowalski Mechanik

18.10.2018 11:10
Wymieniłem już wszystkie oringi w szybkozłączkach w komorze silnika, obejrzałem przewody i w dalszym ciągu jest powietrze w przewodach co powoduje poszarpywanie, gdzie jeszcze szukać przyczyny? są jeszcze dwie złączki przy baku ale do tego muszę zdemontować bak paliwa.. czy może ktoś wie czy w baku jest jakiś zaworek zwrotny w pływaku bo z tego co wiem to żadnej pompki elektrycznej tam nie ma i nawet prąd nie dochodzi do kostki (ale są 4 kable )

daniel kowalski Mechanik

18.10.2018 11:15
forumowicze piszą także coś o jakimś wyłączniku w czasie wypadku odcina pompkę paliwa w mim 1.4 tdci nie znalazłem czegoś takiego lecz znalazłem pustą kostkę po prawej stronie skrzynki z bezpiecznikami, z drugiej strony po co coś takiego skoro nie mamy w tych autach pompki paliwa, być może instalacja elektryczna jest poprostu uniwersalna do wielu modeli...
Zaloguj się , żeby dodać komentarz