Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek
14.03.2016 21:37
auto to audi a3 1,8tfsi mam taki stały błąd.

Łukasz Bogus Mechanik

14.03.2016 22:19
Jak w google wpisze to wychodzi że coś z klapami. Niech Pan poda kod silnika to sprawdzę w ESI.

Jacek Jakimów Mechanik

15.03.2016 01:50
Procedura na usunięcie tej usterki do wykonania dokładnie krok po kroku: 1. Wykonać adaptację sterownika klap kolektora dolotowego. 2. Gdy usterka nie zostanie usunięta sprawdzić połączenia elektryczne 3.. W przypadku poprawnej wykonania dwóch poprzednich punktów i stwierdzenia dalszych problemów sprawdzić swobodę pracy klapek w kolektorze. 4. Gdy w poprzednim punkcie nie stwierdzono usterki wymienić aktuator klap - i wrócić do Punktu 1
15.03.2016 21:26
Dzięki za porady . Błąd dotyczy klap w kolektorze ssącym - różnica regulacji . Klient podjechał wczoraj z palącym się checkiem , po próbie skasowania błędu silnik zaczynał nierówno pracować i błąd powracał.Na szybko co sprawdziłem - klapy chodzą lużno przestawia je siłownik sterowany podciśnieniem i działa bo na wyższych obrotach silnika uchyla dzwignię. Nie ma tu elektrycznego nastawnika klap jest przetwornik podciśnienia , nie wiem jaką adaptację mam zrobić przy sterowaniu podciśnieniem?

Jacek Jakimów Mechanik

16.03.2016 16:12
Panie Ryszardzie w 1,8 TFSI pomiar położenia klap w kolektorze realizowany jest czujnikiem. Dokonuje się adaptacji całego układu by przyuczyć komputer do różnic pomiędzy wysterowaniem zaworka a pozycją klapek. Dlatego też obowiązkowy jest krok 1 procedury. Wykonanie tej procedury w całości pozwoli na usunięcie usterki. Aktuator klap składa się w tym przypadku z modulatora podciśnienia, siłownika, i czujnika. Któryś z tych elementów szwankuje, lub ma chwiejny styk.
16.03.2016 20:37
Nie zlokalizowałem za pierwszym razem czujnika położenia klap i stąd moje pytanie o adaptację . Czujnik jest na drugim końcu osi klap schowany za filtrem oleju .Zrobię adaptacje i zobaczymy. DZIĘKI.
Zaloguj się , żeby dodać komentarz