
Forum
Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.
Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!
+1 pkt
Dodaj nowy wątek Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

14.03.2016 22:19
Jak w google wpisze to wychodzi że coś z klapami. Niech Pan poda kod silnika to sprawdzę w ESI.

15.03.2016 01:50
Procedura na usunięcie tej usterki do wykonania dokładnie krok po kroku:
1. Wykonać adaptację sterownika klap kolektora dolotowego.
2. Gdy usterka nie zostanie usunięta sprawdzić połączenia elektryczne
3.. W przypadku poprawnej wykonania dwóch poprzednich punktów i stwierdzenia dalszych problemów sprawdzić swobodę pracy klapek w kolektorze.
4. Gdy w poprzednim punkcie nie stwierdzono usterki wymienić aktuator klap - i wrócić do Punktu 1

15.03.2016 21:26
Dzięki za porady . Błąd dotyczy klap w kolektorze ssącym - różnica regulacji . Klient podjechał wczoraj z palącym się checkiem , po próbie skasowania błędu silnik zaczynał nierówno pracować i błąd powracał.Na szybko co sprawdziłem - klapy chodzą lużno przestawia je siłownik sterowany podciśnieniem i działa bo na wyższych obrotach silnika uchyla dzwignię. Nie ma tu elektrycznego nastawnika klap jest przetwornik podciśnienia , nie wiem jaką adaptację mam zrobić przy sterowaniu podciśnieniem?

16.03.2016 16:12
Panie Ryszardzie w 1,8 TFSI pomiar położenia klap w kolektorze realizowany jest czujnikiem. Dokonuje się adaptacji całego układu by przyuczyć komputer do różnic pomiędzy wysterowaniem zaworka a pozycją klapek. Dlatego też obowiązkowy jest krok 1 procedury. Wykonanie tej procedury w całości pozwoli na usunięcie usterki. Aktuator klap składa się w tym przypadku z modulatora podciśnienia, siłownika, i czujnika. Któryś z tych elementów szwankuje, lub ma chwiejny styk.

16.03.2016 20:37
Nie zlokalizowałem za pierwszym razem czujnika położenia klap i stąd moje pytanie o adaptację . Czujnik jest na drugim końcu osi klap schowany za filtrem oleju .Zrobię adaptacje i zobaczymy. DZIĘKI.
Zaloguj się , żeby dodać komentarz
Mogą Cię zainteresować:
10.01.2021
13.12.2020
10.11.2020
10.11.2020