Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek

Kamil Kusiński

Mechanik
18.01.2017 11:10
Witam. Mam problem ze skoda fabia 2010 1.6 tdi 55kw a dokładnie z wadliwym egr-em. Auto wczesniej wykazywalo objawy uszkodzonego egr ktory byl takze zaciety. Zostal wymieniony na nowy. Po ok dwoch tygodniach jazdy auto jest bardzo slabe nie wkreca sie powyzej 2700 obrotow i ma problem z rozpedzaniem. Przy okazj caly czas mruga kontrolka swiec zarowych. Blad ktory zapisuje aktualnie w komputerze to P040300. Czy jest to mozliwe ze nowy egr jest wadliwy ? Czy cos innego jest tego przyczyna. Pozdrawiam

Jacek Jakimów Mechanik

18.01.2017 20:38
Bardziej pewne jest - zakładając że EGR oryginalny- że wymiana nastąpiła na podstawie błędnej diagnozy i nie została usunięta rzeczywista usterka tylko skutek wystąpienia innej. Ewentualnie podczas wymiany egr nie dokonano prawidłowej kalibracji/ adaptacji nowego elementu. Możliwe finalnie też że wcześniej był "regenerowany/ czyszczony " filtr cząstek stałych i ktoś dokonał adaptacji nowego filtra po zamontowaniu używanego po regeneracji co w związku z tym że montuje się używany filtr nie spełniający kryterium nowego powoduje problemy z pracą PCR2.1

Łukasz Bogus Mechanik

19.01.2017 15:42
Jakiej firmy został założony zawór?

Kamil Kusiński Mechanik

19.01.2017 19:09
wahler :) a czy ktoś posiada rozpiskę pinów z egr-a ?? bo nie wiem czemu ale są na kostce dwa zasilania +12 V

Łukasz Krawiec Mechanik

20.01.2017 12:21
sprawdz sterowanie turbina dokladnie gruszke mialem podobny problem i wina lezala po stronie udszkodzonej gruszki ktora steruje turbina

Jacek Jakimów Mechanik

22.01.2017 18:39
Do tych aut nie zakłada się innych części niż oryginalne, więc z całą stanowczością możesz spisać ten zawór na straty, tym bardziej że to właśnie ta marka która nie potrafi do forda wykonać nawet poprawnie termostatu. Jednakże zanim założysz następny zawór zrób kompleksową diagnostykę, gdyż zacięcie EGR wskazuje na usterkę powodująca nadmierne wydzielanie nagarów i sadzy z silnika..

Łukasz Bogus Mechanik

30.01.2017 08:06
Sprawdź w serwisie czy nie ma na to aktualizacji oprogramowania.

Kamil Kusiński Mechanik

31.01.2017 15:56
temat raczej rozwiazany :) egr reklamacja gdyz jest uszkodzony :)
Zaloguj się , żeby dodać komentarz