Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek

Marcin Glazik

Kierowca
12.07.2017 18:25
Witam mam problem z moim Mondeo mk4 jest to silnik 2.0tdci 140 km psa problem polega na tym że po odpaleniu zimnego silnika nie pracuje on równo przez kilka sekund około 15 i odpalanie jest też ciut cięższe dodam że na ciepłym silniku nie ma żadnych problemów, wtryskiwacze sprawdzone turbo też egr też,każdy mechanik się poddaje może ktoś miał ten sam problem,z góry dziękuję

Rafał Sawicki Kierowca

12.07.2017 20:59
Komputer nie wykazuje żadnych błędów, ani niewłaściwych parametrów przy odpalaniu na zimnym?

Marcin Glazik Kierowca

12.07.2017 21:35
Tak był sprawdzany błędów nie ma i parametry też były dobre

Marcin Glazik Kierowca

13.07.2017 08:16
Ciśnienie też jest ok

Łukasz Bogus Mechanik

13.07.2017 10:02
Tam są wtryski siemens?

Marcin Glazik Kierowca

13.07.2017 10:27
Common rail

Team Total Mechanik

13.07.2017 10:54
Marcinie, bez diagnozy trudno stwierdzić przyczynę problemu. Polecamy cofnąć się do elementów które były naprawiane i jeszcze raz sprawdzić ich działanie. Wtryskiwacze (czy są wpisane - zakodowane , pompę paliwową,zawór ciśnienia paliwa, regulator. Chodzi o sprawdzeniu parametrów w czasie rzeczywistym. Możesz również przesłać kody błędów które zapewne są zapisane.

Marcin Glazik Kierowca

13.07.2017 11:52
Żadne elementy nie były naprawianie wszystko było sprawdzone w serwisie Boscha i wszystko jest w normie,jedyne co mnie zastanawia to wtryskiwacz numer 1 ma inne parametry niż pozostałe,lecz serwisant powiedział że są w normie cylinder 1. 0.86. Cylinder 2. 1.07. Cylinder 3. 1.09. Cylinder 4. 1.08. Może warto zajrzeć do wtrysku może przyczyną jest właśnie ten wtrysk czy ktoś może poradzić

Marcin Glazik Kierowca

13.07.2017 11:53
Dodam że przebieg to 190000 tys

Marcin Glazik Kierowca

13.07.2017 14:52
Dodam że jeden mechanik powiedział że mogą to być podkładki pod wtryskami,czy to możliwe?

Łukasz Bogus Mechanik

16.07.2017 00:42
Według mnie to raczej wina wtrysków

Marcin Glazik Kierowca

16.07.2017 23:18
Dodałem specjalny płyn do paliwa,jest niby trochę lepiej,będę go używał przez następny tydzień i zobaczę co z tego wyjdzie,postaram się załatwić 3 wtryskiwacze na zamianę i sprawdzić

Kamil Kusiński Mechanik

18.07.2017 09:16
moze byc ze kwestia uszczelnienia nie ma nigdzie wyciekow ?? lub w wezykach nie widac powietrza ?? filter wymieniany kiedy ??

Marcin Glazik Kierowca

18.07.2017 23:00
Właśnie niema nigdzie wyciekow, filtr paliwa wymieniany rok temu dokładnie,i właśnie po około tygodniu zaczął mi to robić,powietrza niema widać,sprawdzę jeszcze jutro dokładnie

Łukasz Bogus Mechanik

18.07.2017 23:32
Może jakiś filtr badziewie albo paliwo z bańki

Marcin Glazik Kierowca

24.07.2017 16:30
Dodam że zanim zaczął to robić był wymieniany filtr paliwa jakieś dwa dni przed
30.07.2017 20:15
Gdzieś się zapowietrza , jak wtryski ok.

Marcin Glazik Kierowca

11.08.2017 14:41
Po długim czasie jeden dobry z polecenia mechanik stwierdził że może to być zawór podcisnienia paliwa,zobaczymy co z tego będzie

Marcin Glazik Kierowca

12.08.2017 19:39
Witam problem rozwiązany,uszczelniacze wymienione i jest ok

Łukasz Bogus Mechanik

12.08.2017 23:48
Jakie uszczelniacze?

Rafał Sawicki Kierowca

13.08.2017 09:47
Zaworowe ? Problemem był olej na tłokach?

Marcin Glazik Kierowca

13.08.2017 10:15
W pompie paliwowej,paliwo opadalo dlatego były problemy z odpalaniem na zimnym silniku i silnik pracował nie równo po odpaleniu przez 10 sekund,zawór podcisnienia paliwa miał być wymieniony ale jest ok,wtryskiwacze zostały wysłane do sprawdzenie i są ok jak cała reszta i w niedługim czasie czeka mnie rozrusznik do wymiany

Łukasz Bogus Mechanik

13.08.2017 13:08
Masz jakieś zdjęcie tych uszczelniaczy bo za bardzo nie wiem o które chodzi?

Marcin Glazik Kierowca

13.08.2017 20:20
Nie mam bo zostały u mechanika ale wiem że zostały wymienione dwie,wpisz w Google uszczelki pompy wtryskowe i mój model 2.0 tdci 140 km

Marcin Glazik Kierowca

13.08.2017 20:22
Powiedz mi jeszcze bo wiem że to bardzo dobry mechanik ale wolę spytać,zaślepil mi egr czy to dobre rozwiązanie,mówił że za tydzień mam wrócić i jeśli wszystko będzie ok to zdejmie zaslepke,egr niby nie działał poprawnie bo w momencie gdy silnik ma obroty powyżej 2 tys to pokazywalo że jest otwarty

Łukasz Bogus Mechanik

13.08.2017 22:44
Ciekawe z tą pompą że sam wymienia w niej uszczelnienia, co do EGR dziwne że nie łapało błędu skoro coś było nie tak jeszcze dziwniejsze, że teraz jak masz zaślepione też nie łapie błędu. Ja jestem zdania że wszystko powinno być na miejscu ale na próbę nie powinno zaszkodzić. :)

Łukasz Bogus Mechanik

13.08.2017 22:45
Masz coś grzebane w sterowniku jakieś podniesienie mocy albo usunięty filtr cząstek ?

Marcin Glazik Kierowca

13.08.2017 22:53
Nie

Marcin Glazik Kierowca

13.08.2017 22:56
Na komputerze wykazało że egr na wolnych jest otwarty czyli pracuje ok ale podczas jazdy powinien być zamknięty a pokazywalo że jest otwarty,dodam że problemu z dpf nie miałem i mam nadzieję że nie będę miał,błędów nie pokazywalo

Łukasz Bogus Mechanik

14.08.2017 08:14
Egr potrafi być otwarty nawet powyżej 3tyś obrotów bardziej to czy jest otwarty zależy od obciążenia. Jezeli np. z pod świateł ruszysz z pełnym butem zawór zostanie zamkniety odrazu

Marcin Glazik Kierowca

15.08.2017 20:16
Powiedz mi czy rozrusznik może mieć wpływ na odpalanie gdy silnik jest zimny,mechanik stwierdził że pobiera za dużo prądu przy zapaleniu i dlatego auto może ciut gorzej zapalac,ale jak jest rozgrzany pali dobrze

Łukasz Bogus Mechanik

15.08.2017 22:30
Jeżeli silnik będzie miał za niskie obroty może nie odpalić, więc jest to możliwe.

Marcin Glazik Kierowca

16.08.2017 18:23
Wymienił te uszczelniacze na pompie sprawdził wtryskiwacze i jest ok silnik pracuje super bo równo i wogole ale to odpalanie na zimnym silniku nie jest takie jak powinno być,wymienię ten rozrusznik i zobaczymy,paliwo nie opada co jeszcze mi chodzi po głowie to czujnik podcisnienia, wymienię też i zobaczę bo nic innego już mi do głowy nie wpada

Łukasz Bogus Mechanik

16.08.2017 21:21
Nie szukaj na siłę problemów bo zwariujesz :)

Marcin Glazik Kierowca

18.08.2017 15:04
Już za późno już zwariowalem,paliwo opada po dłuższym postoju rozrusznik jest ok i bateria też

Łukasz Bogus Mechanik

18.08.2017 15:47
Czyli gumki nie pomogły?

Marcin Glazik Kierowca

19.08.2017 21:59
Paliwo jest w wezykach bo widać, ja sądzę że może to być czujnik podcisnienia paliwa, lub jest jakaś nie szczelność w pompie,ten zaworek przed pompa być może jest nie szczelny ale był sprawdzany,to gdzie w pompie może się cofać paliwo? To mnie zastanawia,czy tam są jakieś specjalne uszczelniacze?

Łukasz Bogus Mechanik

19.08.2017 22:53
Jakiej firmy masz układ paliwowy?

Marcin Glazik Kierowca

26.08.2017 19:35
Delphi

Marcin Glazik Kierowca

26.08.2017 19:38
Zaworek jednak puszczal ten przed pompa,w trakcie pracy silnika paliwo do pompy trafialo razem z powietrzem,wymieniłem zawór i jest ok,dziś wymieniłem także akumulator ponieważ w trakcie zapalenia silnika volty spadały do 8 to trochę mało prawda,okazało się że ako jest w nim od nowego
26.08.2017 20:19
Jednak się zapowietrzał , problem tylko zlokalizować gdzie.

Marcin Glazik Kierowca

26.08.2017 20:28
Wyobraź sobie że tydzień temu byłem u znajomych i postawiłem auto na podjeździe przód był w górze jakieś 10 stopni może i wyobraź sobie że już go potem nie odpaliłem,paliwa wogole nie było w wezykach

Łukasz Bogus Mechanik

27.08.2017 16:31
to naprawiłeś ten samochód czy nie bo już się pogubiłem :)

Marcin Glazik Kierowca

27.08.2017 23:59
Tak był naprawiony,pierwszy problem jaki był to po odpaleniu silnik pracował nie równo,problem usunięty,problem z odpalaniem zaczął się pół roku temu,gdy odebrałem auto to wszystko było ok ale jeden dzień bo na drugi dzień rano po odebraniu auta od mechanika niechcial zapalić,palił za drugim uderzeniem,coś nie tak bo myślę że jeśli auto nie pali za pierwszym razem a odpali za drugim to coś z paliwem,sam patrząc na odpalony silnik zauważyłem że do pompy dostaje się paliwo z powietrzem,same pęcherzyki powietrza z paliwem,a przed pompa znajduje się zawór i gdy go zatkałem palcem z góry powietrze przestało iść więc wymieniłem sam ten zawór,i jest ok,potem sprawdziłem akumulator i okazało się że jest już absolutnie martwy,dziś rano auto odpaliło super zobaczymy jak będzie później

Marcin Glazik Kierowca

06.10.2017 21:01
Witam ponownie,problem rozwiązany,winnym był rozrusznik,silnik niby kręcił lepiej pi wymianie baterii ale niewystarczajaco szybko,teraz autko pali od pierwszego obrotu, dziękuję za pomoc wszystkim

Łukasz Bogus Mechanik

06.10.2017 22:38
;)

Marcin Dyjak Kierowca

04.01.2018 19:55
Mógłbyś dokładniej opisać jak poradziłeś sobie z problemem powietrza w paliwie? Mam ten sam samochód i ten sam problem - utrudnione odpalanie kiedy samochód stoi na podjeździe przodem do góry. Czy zawór przed pompą o którym wspomniałeś to ten: http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Elektrozawor-cisnienia-pompy-Common-Rail-2.0-TDCi-DW10C-pompa-DELPHI/4769 ?

Marcin Glazik Kierowca

15.05.2018 21:24
Witam wymienilem zaworek na wezyku od paliwa

Marcin Glazik Kierowca

15.05.2018 21:27
Ale jeden problem pozostał po odpaleniu auto delikatnie trzęsie,wymieniłem nowy egr ale myśle ze jest to co innego,ponieważ gdy odpale kilka sekund jest ok a potem silnik dostaje jakby obciążenia i nie pracuje równo i po około 20 sekund jest już ok

Marcin Glazik Kierowca

15.05.2018 21:39
Ja bym chciał sie dowiedzieć jaki czujnik lub zawór steruje tym ze po odpaleniu silnik wchodzi w cięższy tryb pracy,sprawdzałem u znajomego ma tak samo ale silnik nie przerywa
17.05.2018 21:03
Powietrze w paliwie .

Marcin Glazik Kierowca

17.05.2018 21:16
Uklad raczej nie jest zapowietrzony bo auto pali od uderzenia nieważne ile stoi dzień czy dwa czy trzy
17.05.2018 21:44
palić będzie , ale pracuje nie równo bo wtryski podają nie równe dawki paliwa , obliczone przez sterownik dla czystego paliwa bez powietrza , a to może zasysać po rozruchu.

Marcin Glazik Kierowca

17.05.2018 22:00
To może sterownik
17.05.2018 22:16
szukaj gdzie zasysa powietrze , na próbe bańka z paliwem pod maską i sprawdzić efekt.

Marcin Glazik Kierowca

23.05.2018 21:01
Nie zasysa nigdzie powietrza,przewody były sprawdzone,jakiś czujnik tylko nikt nie jest w stanie powiedzieć jaki
Zaloguj się , żeby dodać komentarz